خبرگزاری کار ایران

دهمین کنگره سراسری حزب جوانان ایران اسلامی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۵۶

دهمین کنگره سراسری حزب جوانان ایران اسلامی به صورت مجازی برگزار و اعضای جدید شورای مرکزی و بازرسان حزب جوانان با رای اعضای این حزب انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، در این کنگره پس از ارائه و بررسی گزارش عملکرد دوره گذشته شورای مرکزی و بازرسین، اعضای جدید شورای مرکزی و بازرسان این حزب از طریق سامانه رای گیری مجازی با حضور و نظارت نماینده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب شدند.

بر همین اساس از میان ۳۴۷ رای ماخوذه از شرکت کنندگان کنگره، به ترتیب آرا افراد زیر به عنوان منتخبان جدید برگزیده شدند:

شورای مرکزی:

محمد خونچمن، مهدی علیخانی، آرمین شریفی راد، میثم حیدر اولاد، مصطفی آقا علی، ملیحه سلطانی، گلسا بهاروندی، سید مجتبی تقوی نژاد، زهره بهبودی، سیدمحمد مهدی پور رهنما، کامران میر محمدی، حامد صالح آبادی

بازرسان:

هادی طاهرخانی، اسماعیل ساجدی، رضا بخشی، ولی فصیحی پر مهر، علی غنی

محمد خونچمن دبیر کل حزب جوانان ایران اسلامی در سخنان ابتدایی خود در این کنگره ضمن تشریح عملکرد این حزب طی ۲ سال اخیر از رد صلاحیت ها و حذف افراد لایق و دلسوز برای شرکت در انتخابات ابراز نگرانی کرد.

وی با انتقاد از ردصلاحیت کاندیداهای جبهه اصلاحات، چنین ابراز عقیده کرد: حذف تمامی کاندیداهای  جبهه اصلاحات ایران برای دست یابی جریانی خاص به منافع جریانی خود، شرایط برگزاری این کنگره را با کنگره های قبلی حزب جوانان که با حضور کاندیداها یا شخصیت های سیاسی نظام برگزار میشد بسیار متفاوت نموده است و اثرات ناشی از این رفتار نادرست را مضاعف نموده است؛ رد صلاحیت گسترده ای که اصول متعددی از قانون اساسی از جمله جمهوریت نظام را نشانه رفته و بر عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی اثر گذاشته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: رد صلاحیت های گسترده به مرور تبدیل به یک رویه غلط شده و بی‌توجهی به دیدگاه‌های متنوع جامعه و جلب مشارکت اثر گذار مردم را به دنبال داشته و جامعه را به شدت نگران آینده ای مبهم نموده است و ملت ایران  نیک می داند که در آینده ای نزدیک اثرات سوء آن را شاهد بوده و تبعات مخرب و جانسوز آن را در عرصه های مختلف زندگی خود تجربه خواهد نمود.

همچنین سیدمحمد خاتمی نیز در پیامی به کنگره این حزب تاکید کرد: در این فضای سرد و فسرده در حالی که جامعه ما نیاز به نشاط و امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد امیدوارم این حزب و همه تشکل ها و احزاب و جریان های سیاسی و مدنی بتوانند در این برهه حساس، مسئولیت خود را نسبت به میهن و مردم به درستی بشناسند و در انجام آن مسئولیت موفق باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز