خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالف حضور پرتعداد نمایندگان در ستاد رئیسی هستم/ طرح «اصلاح فرآیند قانونگذاری مجلس» در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۵۱

نماینده سبزوار گفت: از آقای رئیسی حمایت می‌کنم اما اینکه مرتب در ستاد حضور داشته باشیم اینطور نیست، چون بعدا ممکن است که من مجبور باشم ناظر و منتقد بر دولت ایشان باشم. لذا باید جایگاه خودم را حفظ کنم.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مساله اصلاح آئین‌نامه و کاهش اختیارات رئیس مجلس که از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه برخی نمایندگان بود، گفت: ما یک طرحی را به نام «اصلاح فرآیند قانونگذاری مجلس» آوردیم که اگر این طرح تصویب می‌شد، بخش زیادی از مشکلات را حل می‌کرد؛ در همان طرح ما یک مقداری از اختیارات رئیس و هیات رئیسه را کم کرده بودیم اما متاسفانه این طرح گرفتار یک سری فضاسازی احساسی شد و بعضی از نمایندگان گفتند که می‌خواهند صدای ما را خفه کنند، ما حرف نزنیم و .. که در نتیجه طرح رأی نیاورد.

وی ادامه داد: در حالی که آن طرح فرآیند قانونگذاری را اصلاح می‌کرد، سرعت کار را افزایش می‌داد، قانونگذاری را تخصصی‌تر می‌کرد، آن را از فضای احساسی و سیاسی خارج می‌کرد و مقداری هم انسجام می‌داد که هیات رئیسه نتواند در اولویت‌بندی، طرح‌ها را عوض کند یا دستور کارها را براساس آنچه که خودش می‌خواهد بگذارد.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در ادامه بیان داشت: اکنون دوباره برای اصلاح فرآیند مجلس، به ویژه بعد از آن که نمایندگان دیدند که در مساله بودجه چقدر به خاطر مدل اشکال‌دار آیین‌نامه اذیت شدند و کار هم غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی جلو رفت، مجددا یک طرح دیگری را کمیسیون آماده و کلیات آن را تصویب کرده که در حال حاضر در حال کار کارشناسی هستند. امیدواریم که بتوانیم خیلی زود این طرح را به صحن بیاوریم، فرآیند قانونگذاری اصلاح شود و بعد از آن استارت اولین گام برای اصلاح آیین نامه زده شود.

نماینده مجلس یازدهم درخصوص حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان در ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: خوب نیست، من جزو ارکان اصلی ستاد آقای رئیسی در دوره قبل بودم، به‌عنوان قائم مقام امور استان‌ها خیلی هم فعال بودم و امسال هم به شدت معتقدم که آقای رئیسی بهترین گزینه است. اما چون نماینده مردم هستم به نظرم باید شأن نمایندگی را حفظ کنم.

وی افزود: از ایشان حمایت می‌کنم اما اینکه مرتب در ستاد حضور داشته باشیم اینطور نیست، چون بعدا ممکن است که من مجبور باشم ناظر و منتقد بر دولت ایشان باشم. لذا باید جایگاه خودم را حفظ کنم.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که آیا چنین اقداماتی منجر به اطلاق عبارت «وکیل الدوله» درخصوص این مجلس نمی‌شود، تصریح کرد: حتما نباید اینطور باشد، ما در مجلس نمایندگان مردم هستیم و هرکسی که دولت باشد ناظر و منتقد دولت خواهیم بود؛ به همین جهت باید جایگاه نمایندگی خودمان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز