خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات ایران تاثیر حیاتی بر مذاکرات وین ندارد/ می‌دانیم که در تهران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۴۸

روزنامه نگار آمریکایی با بیان اینکه بایدن دیگر مایل به کسب اجازه و پیروی از اسرائیل نیست‌، گفت: نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در مورد نشست وین وجود دارد و انتخابات ایران تاثیر حیاتی بر مذاکرات ندارد چون می‌دانیم که در ایران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد.
 
کینزر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر و نشست‌های وین  بیان کرد.
 
دموکرات‌هایی مانند بایدن دیگر برای حمایت از نتانیاهو احساس تکلیف نمی‌کند
درگیری دیپلماتیک برخی کشورها با ایران نشانگر احیای برجام است
 
استفن کینزر در ابتدا در مورد نشست وین گفت: به نظر می‌رسد تمایل هر دو طرف برای احیای برجام یا موارد مشابه آن وجود دارد. این واقعیت که برخی از دشمنان حوزه خلیج فارس ایران در حال حاضر به صورت دیپلماتیک با ایران درگیر هستند، نشانگر پذیرفتن این احتمال است که برجام احیا می‌شود.
 
خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: طرف آمریکایی می‌خواهد برخی از تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند و مشخص نیست که آیا طرف ایرانی این مسئله را قبول می‌کند یا خیر. اسرائیل البته مخالف است، اما استقبال پرشور نتانیاهو از حزب جمهوری‌خواه در ایالات متحده به معنای آن است که دموکرات‌هایی مانند بایدن دیگر احساس تکلیف نمی‌کنند که از او حمایت کنند.
 
برخی مایلند که برجام را پایه‌ای برای آشتی مجدد ایران و آمریکا شود
 
وی در ادامه گفت: اگرچه برای اینکه توافق دوباره احیا شود، هنوز یک اختلاف بین ایران و ایالات متحده وجود دارد که یک راه طولانی برای حل آن باید طی شود. این دو دشمن طی سالیان طولانی مشکلات بزرگی برای یکدیگر ایجاد کرده‌اند. برخی مایلند که برجام را به عنوان پایه‌ای برای آشتی مجدد در نظر بگیرند. با این حال، در واشنگتن، بسیاری آن را آغاز مرحله جدیدی برای توافق جدید می‌دانند.

نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در مورد نشست وین وجود دارد

با وجود همکاری آمریکا با اسرائیل، پیشرفت واقعی در مذاکرات حاصل نمی‌شود

این روزنامه‌نگار برجسته گفت: نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در مورد نشست وین وجود دارد، اما تا زمانی که ایالات متحده همکاری صمیمی خود را با اسرائیل حفظ کند، هیچ پیشرفت واقعی وجود ندارد و در این شرایط، گام بعدی که می‌تواند برقراری روابط دیپلماتیک باشد، به نظر دور از دسترس است.

انتخابات ایران تاثیر حیاتی بر مذاکرات وین ندارد

می‌دانیم که در ایران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست

وی در مورد تاثیر احتمالی انتخابات ایران بر مذاکرات برجامی گفت: من تاثیر این انتخابات را بسیار حیاتی نمی‌دانم زیرا همه می‌دانیم که در ایران، رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نهایی نیست. به نظر می‌رسد ایران، مانند ایالات متحده، خواهان توافق است. اینکه هر طرف تا چه حد مایل به سازش هستند، در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز