خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید مرکز داوری اتاق بازرگانی تهران معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۱۷

حمیدرضا علومی یزدی به عنوان رئیس جدید مرکز داوری اتاق تهران معرفی و از تلاش‌های ولی رستمی قدردانی شد.

به گزارش ایلنا،‌ در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز داوری اتاق تهران که با حضور دبیرکل اتاق تهران و جمعی از معاونان و مدیران این اتاق برگزار شد، «حمیدرضا علومی یزدی» کلید این مرکز را از «ولی رستمی» تحویل گرفت.

در این مراسم، ولی رستمی رئیس سابق مرکز داوری اتاق تهران که با حکم رئیس اتاق تهران، با سمت مشاور مرکز داوری اتاق تهران به همکاری خود با این نهاد ادامه می‌دهد، با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح این مرکز داوری در بهار سال ۱۳۹۶، یادآور شد که در طی این مدت، نزدیک به ۴۰ رای داوری در این نهاد صادر شده‌است. وی، حل و فصل اختلافات تجاری میان فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی تهران را از جمله خدمات این مرکز عنوان و تصریح کرد که مرکز داوری اتاق تهران موفق به کسب رتبه نخست در میان تمامی مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی کشور شد.

رستمی همچنین، تعامل و همکاری با تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی تهران با هدف ارائه خدمات داوری به بنگاه‌ها و نیز همکاری با پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز پیشگیری از جرم قوه قضائیه را از دیگر دستاوردهای مرکز داوری اتاق تهران در طول چهار سال اخیر عنوان کرد.

وی به تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز داوری اتاق تهران و قوه قضائیه برای معرفی و تجلیل از آرای برتر در حوزه داوری اشاره کرد و یادآور شد که بخش عمده‌ای از تلاش‌های مرکز داوری اتاق تهران معطوف به شناساندن نقش داوری در حل و فصل اختلافات تجاری بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی شده‌است به طوری که در حال حاضر، اقبال فعالان بخش‌خصوصی به رفع اختلافات خود در این مرکز فزونی یافته است.

همچنین در این مراسم، حمیدرضا علومی یزدی رئیس جدید مرکز داوری اتاق تهران، ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق این مرکز در معرفی و ارائه خدمات داوری به فعالان اقتصادی، با بیان اینکه امروز داوری به عنوان یک نهاد مدرن در جوامع تجاری دنیا شناخته می‌شود، تنوع‌بخشی داوران را از جمله اهداف و رویکردهای خود در دوره جدید فعالیت مرکز داوری اتاق تهران برشمرد و یادآور شد که از شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناش و معتمد بخش‌خصوصی نیز در پانل‌های داوری کمک گرفته خواهد شد.

وی با استناد به برخی مطالعات و نظرسنجی‌های صورت گرفته در سطح بین‌المللی، عدم تنوع در داوران را جدی‌ترین چالش گیرندگان خدمت از مراکز داوری عنوان کرد و افزود: در دوره پیش رو، تلاش خواهیم کرد تا با تنوع‌بخشی به فعالان عرصه داوری، اعتماد جامعه بازرگانی و صنعتی کشور به رسیدگی اختلافات در مرکز داوری اتاق تهران را افزایش دهیم. رئیس جدید مرکز داوری اتاق تهران همچنین تصریح کرد که در کنار بخش سنتی تجارت در کشور، خدمات داوری به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر نیز در این مرکز داوری توسعه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز