خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

جزئیات حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و توضیحات وی پیرامون آخرین تصمیمات در مذاکرات وین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۶۸۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور عراقچی در جلسه‌ امروز این کمیسیون گفت: طبق توضیحات ارائه شده منون در حال تبادل در مذاکرات وین کمی شفاف تر و دقیق تر شده است.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایلنا در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای عراقچی رییس هیات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی جهت بررسی روند مذاکرات بین ایران و ۱+۴ برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین دور گفت و گو ها ارائه کرد که طبق آن متونی که در حال تبادل بین هیات هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده، هر چند موضوعات اختلافی در مواردی همچون رفع تحریم ها، ترتیبات اجرایی و موارد این چنینی باقی مانده است. همچنین در بخش تحریم موارد مشخص مربوط به افراد و نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده که هیات مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی تصریح کرد: طی روزهای آینده مجددا دور مذاکرات مجدد در وین از سر گرفته می شود. مواضع جمهوری اسلامی در وین به صورت ثابت و قطعی دنبال می شود که آن ها رفع کلیه تحریم ها و راستی ازمایی لغو تحریم هاست و بعد از آن ایران آماده برگشت به تعهدات هسته ای خود در برجام است.

وی افزود: که در این جلسه  نمایندگان بر حفظ مواضع اصولی نظام و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی و تطابق آن در مذاکرات تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز