خبرگزاری کار ایران

یوسفی در نطق میان دستور:

مردم به سرنوشت و امنیت ملی خود علاقه‌مند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۰۴

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مردم به سرنوشت و امنیت ملی خود علاقه‌مند هستند.مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت می‌کنم که امید است انتخابات پرشوری اتفاق بیافتد تا دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها که بوق رسانه‌ای را بر دوقطبی سازی و نا امیدی مردم می‌بینند، ارزوی انتخابات با حضور حداقلی را به گور ببرند.

به گزارش ایلنا، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،گفت: امروز سخنی دارم از سرزمین علی هاشمی، حسین علم الهدی، حمید تقوی، شهید باکری ها و شهید کاظمی ها، از سرزمین مدافعان وطن، مدافعان حرم، از سرزمین مردان و زنان بزرگ که در عرصه های سخت این کشور به اندازه تاریخ بشریت حرف برای گفتن داشته اند. مردم سرزمینی که امروز در سختی تحریم های داخلی گرفتار بوده و خود را در اسارت وعده های دولت بنفش گرفتار می بینند فهمیده اند که قفل مشکلاتشان با کلید این دولت باز نمی شود و حالشان با گریه های معاون اول رییس جمهور خوب نمی شود.

نماینده مردم  اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس خطاب به دولت ادامه داد: شما در طول مدیریت حدود ۲۸۰۰ روزه خود، زندگی و معیشت مردم را گرفتار و گروگان تفکرات لیبرالی خود که این نتیجه ۳۲ سال تفکرات لیبرال در حوزه اقتصاد کشوراست، گرفته اید.چگونه است که سرنوشت و آینده ایران رادر آغوش آمریکا و اروپا یافته اید اما سعادت مردم را در تقویت توان داخلی نیافته اید.چگونه به دشمنانی که مدت ها به شرارت علیه مردم ایران با هم رقابت دارند، اطمینان دارید ولی به جوانان نخبه کشور اطمینان ندارید؟ آیا سالها تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه حتی علیه واردات دارو را هم فراموش کرده اید و شاید به دلیل دیدن ایرباس ها دچار آلزایمر شده اید.

وی افزود: شما با اعتقاد به ۵ کشور آمریکایی و اروپایی، هیچ برنامه ای جهت استفاده از ظرفیت صادرات و مراقبت دیپلماسی با ۲۰۰ کشور دنیا و نقاط مشترک با آنها را بهانه ارتباط با ۵ کشور محدود دنیا قرار دادید و بهانه شما این بود که ما زبان دنیا را بلدیم.به عنوان مثال تعداد بسیاری از کشورهای همسایه از جمله پاکستان نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد که ما می توانستیم ۱۵ میلیارد دلار صادرات محصولات ایرانی را به این کشور انجام دهیم که به تبع آن باعث اشتغال جوانان در کشور می شد اما متاسفانه سهم ما در این خصوص صفر است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: در دولت شما ارزش ریال طی ۶۰ سال گذشته به پایین ترین حد خود رسید و شاهد ۸ برابری ارزش بورس و آب شدن سرمایه حدود ۴۰ میلیون نفر بودیم که متاسفانه کشور دچار یک بیماری مزمن بی برنامگی است و گویا رییس جمهور محترم منتظر آن جمعه هستند تا اخبار را به او برسانند.این بی برنامگی و نابود کردن غول های صنعتی کشور و تعطیلی ۴۰ هزار واحد صنعتی مانند ماشین سازی اراک، هپکو اراک و هفت تپه به بهانه خصوصی سازی نمونه آن است. شما که دم از توجه به جوانان  و بانوان می زنید، چرا در یک سال و نیم گذشته که بیش از ۲۳ هزارباشگاه ورزشی در شرایط سخت کرونا تعطیل شدند، هیچ توجهی به آنها نشد؟ چرا به حدود ۳ میلیون زن شریف سرپرست خانوارتوجه نکردید؟ یا بازهم با دو قطبی سازی نخ نمای فیلتر و گشت ارشاد دنبال حاشیه بردن ناکارآمدی خود هستید.

یوسفی گفت: بی برنامگی در نبود الگوی کشت مناسب با اقلیم و واردات بی رویه محصولات کشاورزی توسط آقازاده های نزدیک به جریان سیاسی دولت با وجود کشت در داخل و نادیده گرفتن معیشت ۴ و نیم میلیون کشاورز شریف و رها کردن اقتصاد کشور با امید رفع تحریم ها در دولت شما مشهود است.

وی افزود: در آخر توصیه می کنم در ۸۰ روز پایانی دولت، کمی به فکر معیشت مردم، اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار باشید، به فکر کسانی باشید که همه گیری کرونا بیکار شدند و قدردان تلاش کادر پزشکی و درمان درمان باشید درحالیکه آنها با مشکل معیشتی روبرو هستند همچنین معلمان عزیز که ۸ سال طرح رتبه بندی معلمان را معطل گذاشتید و به فکر بازنشستگان باشید.

نماینده مردم  اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار کرد: شما خود را دلسوز و مدافع مردم معرفی می کنید که با سوء مدیریت ۸ ساله شما فقیرتر شدند، چرا ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی در اختیار ۱۱ نفر نورچشمی قرار گرفته است اما مردم برای دریافت ۵ میلیون تومان وام ضروری باید سال ها در انتظار قرار گیرند و به مدیران شما که در قامت نامزد انتخاباتی و کاندیدای روکشی در عرصه انتخابات حضور دارند، به صداقت در پاسخ و دوری از حواشی و جواب دان به سوال و عدم اتصال اقتصاد به تارمو و موضوعات دوقطبی از جمله FATF و برجام توصیه می کنم.

وی ادامه داد: از آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون بر طبل دو قطبی کوبیدید درحالیکه شما را به اتحاد وهمدلی دعوت می کنم. به فرمایش مقام معظم رهبری « هر مسئولیتی در دست تک تک شما ها می باشد، تنگه احدی است که می بایست از آن پاسداری کنید، از کمبود ها ناله نکنید، سرخورده نشوید، اول ماموریت و آخر هم ماموریت، نه اول امکاناتو بعد ماموریت» قطعا مردم به سرنوشت و امنیت ملی خود علاقه مند هستند. بنده به عنوان خادم مردم  از سوءمدیریت دولت عذرخواهی می کنم و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت می کنم که امید است  انتخابات پرشوری اتفاق بیافتد تا دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها که بوق رسانه ای را بر دوقطبی سازی و نا امیدی مردم می بینند، ارزوی انتخابات با حضور حداقلی را به گور ببرند.

عضو هیات رییسه مجلس در خصوص  تایید صلاحیت انتخابات شوراها بیان کرد: از هیات نظارت مرکزی و استان درخواست می کنم براساس مر قانون، افرادی که بر اساس استعلام از مراجع پنجگانه تایید شده باید بمانند و کسانی که رد شدند باید رد شوند تا  مردم آینده را به لطف خدا روشن خواهند دید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز