خبرگزاری کار ایران

آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه باید مطالبه گر و پاسخگو باشد/بهانه‌ای برای دوری از صندوق رأی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۹۶

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ بهانه‌ای برای دوری از صندوق رای نیست و هر رای در حقیقت پایه‌های امنیت، اقتصاد عظمت و شکوه ملت ایران را تثبیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله اعرافی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری درجلسه هم اندیشی فعالین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌ها گفت: در سال‌های گذشته بیش از نیمی از عمرم را در هواپیما و ماشین بوده‌ام و به ۲۵ استان و شماری از کشورها سفر کرده‌ام. در زندگی کاری من تاخیر معنا ندارد.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: معنی گام دوم، گفتمان انقلاب اسلامی و نگاهی به آفاق پیش رو است، لذا بیانیه مهمی است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: از شگفتی‌های انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب، جمع دوگانه‌های به ظاهر غیر قابل جمع است.

وی ادامه داد: اما گفتمان اسلامی این دوگانه‌ها را در خود هضم و برای آنها تئوری ایجاد کرد و راه را برای گفتمان‌های بزرگتر باز کرد.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان گفت: ملت ما و اندیشه دینی ما عالی است و حتماً حرف‌های نویی برای دنیا داریم.

وی افزود: هیاهویی که قدرتمندان عالم دارند، چندان مهم نیست اما باید با شجاعت و حکمت با آن دست و پنجه نرم کرد. در درون ملت‌ها چیزهای مهم‌تری اتفاق می‌افتد.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: پیروزی‌های ایران اسلامی برای ملت‌های مستقل و مستضعفین عالم مایه‌ی شور و شعف است. این‌ها را بارها در جاهای مختلف عالم دیده ام.

وی تصریح کرد: ایران همیشه عنصر فکری، معرفتی و جهت دهنده در جهان اسلام بوده است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان افزود: انقلاب اسلامی یک تئوری کلان برای حل تقابل سنت و مدرنیته ارائه کرد. ۴۰ انتخابات در این ۴۰ سال برگزار شده است؛ این شوخی نیست.

آیت الله اعرافی گفت: در مورد دوگانه اسلامیت و ملیت همیشه در طول قرن ها حرف و حدیث داشتیم اما در عین حال ملیت درپرتو انقلاب جان دیگری گرفت.

وی ادامه داد: اولین بار بود که در دفاع مقدس اقلیت های مذهبی در کنار سایر مردم از کشور دفاع کردند.

نامزد انتخابات خبرگان رهبری افزود: هیچ بهانه‌ای برای دوری از صندوق رای نیست و هر رای در حقیقت پایه‌های امنیت، اقتصاد عظمت و شکوه ملت ایران را تثبیت می‌کند. مجلس خبرگان حلقه واسط امت و امام است.

وی تصریح کرد: از این جهت انتخابات ها مهم است که اعضای جدیدی با افکار جدید و جایگاه علمی معرفتی اجتماعی به مجالس اضافه می‌شوند.

آیت الله اعرافی گفت: من سال‌ها عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم و در بسیاری از اسناد از جمله سند تحول نقش داشته‌ام.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارزیابی و نظارت ضعف‌هایی نیز دارد. یکی از اشکالات آن این است که امضای بعضی از این اسناد و مصوبات شورا در دولت‌ها، مدت‌ها طول می‌کشد.

وی همچنین تصریح کرد: حوزه علمیه باید مطالبه گر و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز