خبرگزاری کار ایران

جلیلی:

همه باید به دولت مستقر کمک کنند/«دولت سایه» یک گفتمان است نه تشکیلات و حزب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۵۸

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه های ما به جمع بندی رسیده و پس از تنفیذ و تحلیف و از روز اول دولت، براساس همین برنامه ها می توان کارها را شروع کنیم.

به گزارش ایلنا، سعید جلیلی عصر امروز در نشست کارگروه های دولت سایه با موضوع بررسی فرمان های اجرایی روز اول دولت، اظهار کرد: سال۹۲ پس از انتخابات ریاست جمهوری اعلام مردم کار ما تازه شروع شده است. نگاه ما این است که برای پیشرفت و اعتلای انقلاب، اسلام و کشور نیاز همگانی نیاز است. همه باید به دولت مستقر کمک کنند و بر همین مبنا دولت سایه یک گفتمان است نه تشکیلات و حزب. دولت سایه معتقد است هرکسی در حد توان خود باید به دولت مستقر کمک کند.

وی با اشاره به روند شکل گیری دولت سایه با حضور جوانان متخصص، اساتید دانشگاه، مدیران و مسئولان باسابقه و پاکدست ،افزود: در هشت سال گذشته به موضوعات کشور توجه جدی شد و تلاش شد که پاسخ مشکلات پیدا شود. این کارشان فقط در پشت میزها نبود بلکه به همه استان ها سفر کرده و در میدان بودیم و با همه اقشار در استان ها دیدار داشتیم. دولت سایه، سایه مردم است بر سر دولت تا مردم  کار درست دولت را پشتیبانی کرده و کمک کنند تا کار اشتباه دولت اصلاح شود. دولت سایه هرچه فراگیرتر شود، به نفع دولت های مستقر خواهد بود. دولت سایه یکی از بسترها برای کمک مردم به دولت ها است.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: در این هشت سال در دولت سایه اگر در موضوعی به جمع‌بندی می رسیدیم، در اولین فرصت دیدگاه های خود را به دولت مستقر د مطرح می کردیم زیرا معتقدیم که حتی یک روز هم نباید در ارائه راه حل ها معطل کرد. من معتقدم که برای چهار سال آینده کشور نباید فقط اداره شود زیرا کشور ظرفیت لازم برای جهش در شأن ملت دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه به این جمع بندی رسیده ایم که کشور می تواند جهش پیدا کند ،گفت: کسانی می گویند «نمی شود» که صراحت آنها خوب است و نگاه آنها حداقلی است ولی ما می گوییم می توان کشور را به جهش و ارتقا رساند.  اگر صحبت از جهش می کنیم، این جهش باید در شأن ملت باشد. ما از معیشت مردم غفلت نداریم و برنامه هایی برای شادکامی مردم تهیه کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: باید تحول مثبتی در فرهنگ سیاسی کشور ایجاد شود تا به پیشرفت نزدیک شویم. کار نمایشی موجب افت می شود زیرا با نمایش نمی شود کشور را اداره کرد. همچنین در اداره کشور نباید دچار تعارفات چه با رفقا و چه با رقبا شد. مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد. ما زمان زیادی نداریم و باید کارها را جدی شروع کنیم.

جلیلی در پایان گفت:  در هشت سال گذشته برخی اقدامات کند موجب منفی شدن شاخص ها شده است. دولت از روز اول باید کارهای خود را شروع کند. برنامه های ما به جمع بندی رسیده و از روز اول دولت، براساس همین برنامه ها می توان کارها را شروع کرد. ما برنامه های خود را تهیه کرده ایم که پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، رییس جمهور بتواند دستور شروع کارها را صادر کند.

در ادامه این نشست، رؤسای چند کارگروه دولت سایه به تشریح برنامه‌های این دولت پرداختند که دولت از روز اول می تواند آنها را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز