خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۵۸۱

برنامه‌های ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رمضانی خردمردی، دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل، در یک نشست خبری که در محل دفتر ائتلاف برگزار شد، گفت: ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور از زمان اعلام موجودیت در اسفند ماه سال ۱۳۸۶، هفتمین انتخابات سراسری و سومین انتخابات شورای شهر را تجربه می‌کند. 

رمضانی خردمردی با اشاره به این که «ائتلاف کاندیداهای مستقل یک ائتلاف انتخاباتی است»، تأکید کرد: مستقل بودن، منفرد و جدا از دیگران بودن نیست که اگر این بود، ائتلافی شکل نمی‌گرفت. مستقل بودن، آزاد بودن از بند تعصبات جناحی و تعلقات مذمومی است که فکر و اندیشه و رأی کاندیداها را پیش‌خرید می‌کند و هر اظهار نظر و موضع‌گیری متفاوت با کانون‌های قدرت و ثروتِ حامی پشت پرده را منکوب کرده و مردود می‌داند.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور با بیان این که کاندیداهای مستقل، نظر و رأی خود را به دور از تعلقات جناحی، در راستای عمل به وظیفه نمایندگی خویش از سوی عموم شهروندان به کار می‌گیرند، افزود: به دلیل اهمیت انجام درست وظیفه نمایندگی است که این ائتلاف در رقابت‌های انتخاباتی، با احترام به شور و شعور مخاطبان، برنامه‌محوری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و بیش از شعار و تبلیغات، بر تبیین برنامه‌های خود اهمیت می‌دهد. 

وی با اشاره به این که همزمانی انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها را تحت‌الشعاع این انتخابات قرار داده است، افزود: به رغم انعکاس کمتر اخبار انتخابات شوراها در رسانه‌ها و توجه کمتر مخاطبان، شورای مرکزی ائتلاف بر تداوم برنامه‌محوری در این ائتلاف تأکید دارد.

رمضانی خردمردی با بیان این که ائتلاف کاندیداهای مستقل از ابتدا در سال ۸۶، با هدف هم‌افزایی نامزدهای مستقل انتخابات در ارائه برنامه به رأی‌دهندگان و تبلیغات انتخاباتی مشترک آنان شکل گرفته است، افزود: در انتخابات پیش رو نیز برنامه‌هایی منتج از مسأله‌شناسی در مدیریت شهری و نگاه کارشناسی بدنه کارکنان  شهرداری تدوین کرده‌ایم که در قالب سه برنامه و ۱۱ طرح برای بهره‌برداری در تبلیغات انتخاباتی به اعضای رسمی ائتلاف ارائه خواهد شد.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل در ادامه از «حاکمیت قانون در شهرداری»، «مبارزه با فساد در شهرداری» و «حفاظت از اموال و دارایی‌های شهرداری» به عنوان سه برنامه این ائتلاف در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نام برد و افزود: هر یک از این برنامه‌ها مشتمل بر دو یا چند طرح اجرایی است.

رمضانی خردمردی برنامه حاکمیت قانون در شهرداری را با لزوم تقویت نقش نظارتی شورای شهر در دو بُعد مردمی و اداری مرتبط دانست و افزود: از این رو در این برنامه به دنبال اجرای دو طرح «انتصاب مدیران دستگاه‌های نظارتی شهرداری از سوی شورای شهر» و تأسیس «مرکز نظارت همگانیِ شورای شهر» یا انتقال مرکز نظارت همگانی موجود در شهرداری به شورای شهر هستیم.

وی با بیان این که علت اصلی همه ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌ها در مجموعه‌های عمومی و دولتی، «فساد» است و از این رو، مقام معظم رهبری، به عنوان عالی‌ترین مقام کشور، از سال‌ها قبل نسبت به خطر گسترش و نفوذ فساد در بدنه اداری کشور هشدار داده‌اند، افزود: برنامه جامع ائتلاف برای مبارزه با فساد در شهرداری، برای انجام اقدام مؤثر در این حوزه تدوین شده است و از «تدوین و ابلاغ برنامه‌های سالانه شهرداری از شورای شهر به شهردار»، «افزودن ماده واحده الزام‌آور ارتقا و عزل رتبه‌های برتر و ضعیف به شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری»، «تأسیس اداره شناسایی و برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهرداری»، «سیستمی کردن برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهرداری» و «تأسیس اداره نظارت بر مفاد قراردادها و ارزیابی عملکرد پیمانکاران» به عنوان پنج طرح ذیل این برنامه نام برد.

رمضانی خردمردی  هدف از برنامه «حفاظت از اموال و دارایی‌ها در شهرداری» را نیز صیانت از اموال عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری و شهروندان که صاحبان اصلی شهرند، ذکر کرد و گفت: این برنامه بر چهار طرحِ «به‌کارگیری وکلای خبره و چیره‌دست در دعاوی شهرداری»، «تأسیس کمیته ارزش‌گذاری املاک و دارایی‌های شهرداری»، «راه‌اندازی کمیته بررسی صورت وضعیت‌ها و پرداخت طلب پیمانکاران بر اساس اولویت» و «متمرکزسازی خرید اقلام مورد نیاز در اداره کل پشتیبانی شهرداری» مبتنی است.

گفتنی است کاندیداهای مستقل و موافق با برنامه‌های ائتلاف می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.eatelaf.ir یا کانال تلگرام T.me/eatelaf علاقه‌مندی خود برای عضویت در این ائتلاف مردمی مستقل را اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز