خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در نشست خبری:

دو سال روی کاندیدای خاصی سرمایه‌گذاری شده است/ رایزنی‌ها با جبهه اصلاحات ادامه دارد/ در هفته‌های آینده شرایط روشن‌تر می‌شود/ هیچ‌وقت هوس تغییر پست نداشتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۳۷۲

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از اینکه شرایط به گونه‌‌ای رقم خورد و شاهد رد صلاحیت‌های کاندیداهای یک جناح بودیم و چیدمانی که در خصوص کاندیدایی از جناح مقابل انتخاب شد و منجر به سردی بیشتر فضای انتخابات شده است، ابراز تاسف می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مهرعلیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن آرزوی موفقیت برای آحاد مردم ایران، اظهار کرد: همه می‌دانیم که انتخابات بارزترین نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است. حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود می‌تواند وجهه جمهوریت نظام را بیش از پیش نشان دهد و حفظ و تثبیت کند.

وی افزود: از اینکه شرایط به گونه‌‌ای رقم خورد و شاهد رد صلاحیت‌های کاندیداهای یک جناح بودیم و چیدمانی که در خصوص کاندیدایی از جناح مقابل انتخاب شد و منجر به سردی بیشتر فضای انتخابات شده است، ابراز تاسف می‌کنم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: عده بسیار‌ زیادی از این مطلب نگران شدند و این موضوع باعث شد که مردم برای حضور در انتخابات تردید کنند.

وی بیان کرد: باید از هر امکانی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم تا رأی و نظر مردم به عنوان تامین‌کننده اصلی، محوری و نهایی برای مردم و کشور باشد و این مستلزم این است که حداقل در جریان این رقابت‌های نابرابر شرایطی فراهم شود که مردم احساس کنند اگر رأی دهند، رأی و نظر آنها به نحوی خواهد بود که بتواند موثر واقع شود و احساس کنند با حضورشان می‌توانند آینده خوبی را برای کشورشان رقم بزنند.

نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: پمپاژ ناامیدی امروز به نقطه‌ای رسید که دیدیم در چینش کاندیداهای انتخابات خود را نشان داد. البته همه می‌توانند حدس بزنند که در طول دو سال روی کاندیدای خاصی سرمایه‌گذاری می‌شود و فضا را به نحوی ترسیم کردند که یک نفر تعیین شده است و مردم باید بیایند و رأی بدهند. البته مردم با هوشیاری و دقت بارها نشان داده‌اند که نتیجه بر خلاف این تبلیغات و طراحی‌ها می‌شود. ما در سال ۷۶، ۹۲ و ۹۶ هم این اوضاع را داشتیم.

مهرعلیزاده با اشاره به شعار انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، گفت: آنچه که در این دوره مهم است این است که همه معتقدیم در شرایط حاضر توجه به مسائل اقتصادی ضروری است، بیش از دو دهه است که مسائل اقتصادی داریم البته به جز دولت آقای خاتمی که تنش‌های داخلی در آن در حد صفر بود و تنش با دنیا بسیار کم بود.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: وضعیت اقتصادی امروز علیرغم این همه امکانات، ناشی از بی‌برنامگی است که از شانزده سال گذشته آغاز شده است.

وی تأکید کرد: کسانی که در زمینه اقتصادی هیچ گونه فعالیتی نداشته‌اند و در این وضعیت کشور، قصد برون‌رفت از این مشکلات را دارند، آیا از اقتصاد سررشته‌ای دارند؟

نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به موضوع کولبران و سوخت‌بری، اظهار کرد: این مشکلات ناشی از نداشتن برنامه اقتصادی است. بنده با ۴۲ سال سابقه کار اجرایی، عملیاتی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانم کشور را از این شرایط نجات دهم.

مهرعلیزاده در خصوص رایزنی با جبهه اصلاحات گفت: رایزنی‌ها ادامه داد؛ در هفته‌های آینده شرایط روشن‌تر خواهد شد. من به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب در جهتی پیش خواهم رفت که منافع اصلاح‌طلبان تامین شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برجام نیز گفت: برجام سند افتخاری برای دستگاه دیپلماسی کشور بود و کار ارزشمندی انجام شد و باید از برجام حراست کنیم و در جهت زنده کردن آن تلاش کنیم. طبیعتاً با حفظ برجام خواهیم توانست دارایی‌های بلوکه شده را بازگردانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما سمت‌های متعددی در نظام جمهوری اسلامی داشته‌اید، آیا خود را دارای سندروم پست بی‌قراری که در مناظرات از آن نام بردید، نمی‌دانید؟ گفت: اغلب مسئولیت‌های بنده در حوزه اقتصاد و صنعت بوده است. بنده هیچ‌وقت هوس تغییر پست نداشتم. بنابراین من مشمول سندروم پست بی‌قرار نمی‌شوم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره جوانگرایی در دولت احتمالی خود بیان کرد: اجازه نخواهم داد میانگین سنی اعضای دولت از ۴۵ سال تجاوز کند البته اگر این عدد ۴۷ شد به من خرده نگیرید؛ امیدواریم که این عدد اجرا شود. همچنین حداقل سه نفر از وزرا را از میان بانوان انتخاب خواهم کرد.

مهرعلیزاده در خصوص راهکار مقابله با گرانی نیز گفت: نفس تلاش برای اینکه گرانی از بین برود، خوب است اما این روش بگیر و ببندها برای از بین بردن گرانی پاسخ نداده و نخواهد داد. همواره بعد از انقلاب، در تلویزیون اخبار برخورد با گرانفروشی را می‌شنیدم ولی هیچ وقت این روش‌ها مشکل را حل نکرد و به این شکل حل نخواهد شد. باید روش‌های توزیع ساماندهی شود که امکان گرانفروشی از بین برود. در حوزه قیمت‌گذاری و کنترل قیمت‌ها باید روش‌هایی در پیش بگیریم که شرایط چند قیمتی را از بین ببرد تا فروشنده نخواهد کالا را به امید گران‌تر فروختن در آینده، احتکار کند. باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که تامین با نیاز مطابقت داشته باشد.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اصلاح طلبان علیرغم انتقاد از اختیارات رییس جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کنند؛ گفت: یادم نمی‌آید درباره اختیارات رییس جمهوری بیانیه ای صادر کرده باشم. فکر می‌کنم قانون اساسی به عنوان یک محور، ظرفیت های مناسبی را در اختیار رییس جمهوری می گذارد تا به عنوان فرد دوم اجرایی کشور پس از رهبری به وظایف خود رسیدگی کرده و هم دو قوه دیگر را با تذکرهای به موقع در مسیر قانون اساسی قرار دهد.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: استفاده از این اختیارات قانونی بستگی به شخصیت افراد دارد که چقدر به اختیارات خود آگاه باشد، توانایی و زیرکی استفاده از این اختیارات قانونی را داشته باشد. ما اصلاح طلبان در چارچوب قانون اساسی به دنبال اصلاحات هستیم و در همین چارچوب درانتخابات شرکت کرده و برای تصدی مسند ریاست جمهوری شرکت می‌کنیم در چارچوب همین قانون اساسی و اختیارات مسوولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهیم.

وی در واکنش به شایعات مربوط به عدم دفاع از تز دکتری خود نیز اظهار کرد: بنده دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران دارم. دفاع هم کردم. یک دکترای نیمه‌تمام در دوره تحصیل در هلند نیز دارم که در مرحله دفاع بود اما به دلیل پذیرش مسئولیت در دولت خاتمی، قطع کردم. به ایشان گفتم اجازه بدهید از تز دکتری‌ام دفاع کنم و بعد مسئولیت را قبول کنم. آقای خاتمی به من گفت که برو از تز دکتری‌ات دفاع بکن، اشکالی ندارد و همین کار را نیز انجام دادم. به همین خاطر نیز در رزومه‌ام نوشتم که یک دکترای نیمه‌تمام داشته و دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران دارم. مهندسی مکانیک را در دوره لیسانس و فوق لیسانس را از دانشگاه تبریز اخذ کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز