خبرگزاری کار ایران

علیرضا زاکانی:

کانون تحول و حرکت در دولتم، جهش تولید خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۴۵

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تحول و حرکت جدی در شاخص‌های مختلف ایجاد کرد و کانون این حرکت در دولت من، جهش تولید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه یک سیما افزود: من متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در جنوب شهر تهران هستم و در خانواده‌ای مذهبی متولد شدم و پدرم پهلوان بود. داور بین المللی کشتی و از دوستان مرحوم جهان پهلوان تختی بودم و از پدرم مردمداری، جوانمردی و صداقت یاد گرفتم.

وی افزود: ۱۲ ساله بودم که با انقلاب اسلامی یک حیات مجدد و یک زندگی جدید برایم آغاز شد و هنوز چند سالی نگذشته بود که در ۱۵ سالگی در ابتدای دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام، ایران عزیز و شما مردم گرامی پا در صحنه نبرد گذاشتم.

زاکانی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در عاشورای ۳ یکی از همرزمانم روی سیم خاردار خوابید تا بیش از ۱۰۰ نفر را از میدان مین عبور دهد و اگر او روی سیم خاردار نمی‌خوابید هر ۱۰۰ نفر به شهادت می‌رسیدند.

او افزود: هنوز از خاطرم نرفته است که شهید اصغر ارسنجانی با اینکه مجروح بود، در عملیات کربلای ۸ در سال ۶۶ وقتی داشت خط شکسته می‌شد سراسیمه خودش را به انتهای خط رساند و گفت عقب نشینی شده است و وقتی عقب نشینی کردیم یکی از دوستانم میگفت دیدم اسیر‌ها روی سر فرمانده گردان میثم یعنی شهید اصغر ارسنجانی ریختند که هنوز هم پیکر مطهرش به میهن باز نگشته است.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه هزاران دلیل برای روی سیم خاردار نخوابیدن هست و هزاران دلیل متعدد برای فراموشی مسئولیت‌ها و نرسیدن به آخرین سنگر توسط اصغر ارسنجانی هست، اما آنان کجا و برخی از مسئولین ما کجا گفت: امروز بنده هم به شدت بیمناکم و هم به شدت امیدوار. بیمناک از اختاپوس فساد و فقر و تبعیض و دشمنان خارجی و دنباله‌رو‌های داخلی آن‌ها و امیدوار به همت شما مردم.

وی بااشاره به اینکه آنچه امروز فراروی ماست یک تناقض است گفت: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم در صحنه، جغرافیای سیاسی فوق العاده با ارزش در کنار امکانات ویژه‌ای خداوند بزرگ در اختیار این ملت قرار داده ازیک سو و فقر فساد و تبعیض بیکاری و مشکلات متعددی که امروز کمر مردم را خورد کرده است از سوی دیگر یک تناقض است.

زاکانی هدف خود از ورود به عرصه انتخابات را مبارزه با اژد‌های هفت‌سر فساد عنوان کرد و افزود: ما امده ایم تا در این مسیر آنچه که داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پس از جنگ پا در عرصه علم آموزی گذاشتم و درسال ۶۸ پس از ۸ سال ترک تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشجو پذیرفته شدم و تحصیلاتم را تا تخصص در پزشکی هسته‌ای ادامه دادم افزود: امروز به عنوان معلم دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خدمت شما مردم هستم ودرهمه این سال‌ها می‌توانستم از تحصیلاتم درامدی کاملاً حلال داشته باشم، اما خودم را وقف شما مردم کردم و به هیچ وجه تا به امروز به جز در بیمارستان دولتی هیچ شغلی را در عرصه پزشکی نپذیرفتم.

او با بیان اینکه همزمان در دوره دانشجویی وارد فعالیت‌های دانشجویی شدم و با مسائل اجتماعی و مشکلات و سیاست ورزی آشنا شدم گفت: اداره بزرگترین تشکل دانشجویی کشور با ۲۲۰۰ شعبه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و پرچمداری آزادی طلبی، عدالت خواهی، استقلال جویی و علم طلبی را با همراهان و دوستانم متقبل شدم و درپایان این دوره یک تجربه گرانب‌ها بدست اوردم که آغازی بود بر فعالیت‌های سیاسی و حضور در عرصه حکمرانی.

با اصرار دوستان در سال ۸۲ در انتخابات مجلس هفتم شرکت کردم 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت علیرغم میل باطنی و با اصرار دوستان در سال ۸۲ در انتخابات مجلس هفتم شرکت کردم و در هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون آموزش حضور یافتم.

علیرضا زاکانی در دامه سخنان خود در برنامه با دوربین شکبه یک سیما افزود: آن زمان با تلاش دوستان و همکاری مرکز پژوهش‌ها و با مصاحبه‌های متعدد با افراد با تجربه مجلس، طرح تحول مجلس هفتم را نوشتم در هیئت رئیسه مصوب کردم.

وی با اشاره به اینکه این طرح اجرایی نشد و در آن زمان دریافتم که کسی به دنبال تحول نیست گفت: آنجا بودم که دیدم کشور دچار یک بلای اساسی است. یک اژد‌های بزرگ دنیا گرایان قدرت پرست و قدرت پرستان بی فکر و عالمان بی عمل که همه دست در دست هم داده اند تا مثلث ثروت، قدرت و خودباختگی در مقابل بیگانه را پیشه کنند.

وی ادامه داد: هزاران پلشتی و مشکل و زشتی امروز مشاهده می‌شود و من از همان ابتدا که خود را با این پلشتی‌ها مواجه دیدم، از هیچ کس نترسیدم و به اذن الهی با مفاسد اقتصادی قاطع برخورد کردم.

زاکانی تحقیق و تفحص از قوه قضاییه و نظام آموزش عالی و تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری را نمونه‌ای فعالیت‌های خود برای مقابله با فساد عنوان کرد و افزود: علی رغم تهدیدات متعدد جانی این گام‌های بلند را برداشتم و برای برخورد با فساد چیزی جز خدا را در نظر نگرفتم.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد، مقابله با عناصر گردن کلفت را هدف‌گذاری کردم.

به دنبال تحول همه جانبه برای زندگی خوب هستم 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برنامه‌ای جامع در چهار محور به دنبال تحول همه جانبه برای زندگی خوب هستم.

زاکانی در برنامه تلویزیونی در درباره مقابله با فساد گفت: در این زمینه از هیچکس نترسیدم و با مفاسد اقتصادی قاطع برخورد کردم. وی افزود: حاصل این اراده تا امروز حدود ۱۵ شکایت بزرگ از همین عناصر و حضور در دادگاه‌های متعدد برای صیانت از ده‌ها میلیارد دلار و صد‌ها هزار میلیارد تومان از امکانات شما مردم بود که به‌دنبال به یغما بردن آن‌ها بودند.

زاکانی گفت: همزمان در کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس هشتم موضوعات را دنبال کردم و در مجلس نهم به عنوان رئیس کمیسیون ویژه برجام خدمت گزاری کردم که خود شما‌ها بهتر از هر کسی آن ایام را به یاد دارید که چگونه به دنبال صیانت از حق و از موضع شما مردم عزیز بودم.

وی گفت: بعد از آن در مجلس یازدهم ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده گرفتم و قبل از مجلس یازدهم در مجمع عالی بسیج با ۸۸ هزار نفر از عناصر موثر و افرادی که در ۲۱ اندیشکده حضور داشتند، در تمام شهرستان‌ها ارتباط برقرار کردم.

زاکانی افزود: در مرکز پژوهش‌ها با هزاران اندیشمند و عناصر فکور و جوانانی همکارم که امروز حاضرند تا قله‌های افتخار، همراه با مسئولین کشور به پیش آیند.

وی گفت: امروز توشه دوران دفاع مقدس و دوره دانشجویی و فعالیت و آشنا شدن با ده‌ها هزار عنصر موثر علمی در سراسر کشور و توشه مواجهه با فساد و عناصری که فقر و تبعیض را به ما تحمیل می‌کنند را دارم و بار‌ها به اقصاء نقاط کشور سفر کرده ام و حداقل چهار بار کل استان‌های کشور را رفته ام.

وی گفت: در مجلس تلاش خودم را معطوف به پیوستگی با شما مردم کردم و امروز می‌بینم کسانی را که خود مسبب مشکلات و فساد‌ها و فقر و تبعیض و نابرابری‌ها هستند خود مدعی اند.

زاکانی با بیان اینکه کسانی با نام آزادی به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور هستند افزود: در ۸ سال گذشته کشور در سیاه‌ترین شرایط قرارگرفته است و هیچ کس مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و خود بانیان این موضوع در موضع فرار به جلو هستند.

زاکانی با بیان اینکه در دو نوبت تورم کشور به ۴۹ درصد رسیده است گفت: یک دوره مربوط به دوران سازندگی است و یکی هم در همین ایام است و خجالت بار است که ما جز ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد را تجربه می‌کنیم.

وی تورم نقطه به نقطه را ۵۰ درصد و تورم خاص را به بالای ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: امروز دولت خودش را با تورم اداره می‌کند وباید دست دزدان را قطع کرد و با اژد‌های هفت سر فساد برخورد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با استفاده از ظرفیت‌ها، برنامه‌ای را انتخاب کرده ایم که ۴ محور تحولی اقتصادی، مدیریت فرهنگی و اجتماعی، سیاست و امنیت و سیاست خارجی را در بر می‌گیرد که در قالب تحول همه جانبه برای زندگی خوب و طرحی نو برای زندگی خوب است.

وی گفت: این برنامه برپایه عقلانیت معنویت عدالت و اخلاق شکل می‌گیرد و متضمن تحقق آزادی استقلال و جمهوری اسلامی است.

زاکانی افزود: در بخش اقتصاد ما باید با فوریت در عرصه مدیریت وارد شویم و بخش فرهنگ و اجتماع اولویت رسیدگی ماست و سیاست و امنیت یک ضرورت است و بحث سیاست خارجی نیز یک فرصت به حساب می‌آید تا از این طریق بتوانیم از ایران یک الگو بسازیم.

ریشه کنی فقر در سال اول وظیفه دولت اقدام و اصلاح است

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه ریشه کنی فقر در سال اول وظیفه دولت اقدام و اصلاح است گفت: این اقدام باعث می‌شود تا معرفت، کرامت و اندیشه در جامعه بالا برود.

علیرضا زاکانی در برنامه با دوربین شبکه یک با بیان برنامه‌های خود خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی در دولت اقدام و اصلاح نمی‌گذاریم به جز درد بیماری برای افراد جامعه درد دیگری وجود داشته باشد.

وی گفت: بعنوان یک پزشک می‌گویم پزشکی که در چندین سال خدمت خود تنها در بیمارستان‌های دولتی انجام وظیفه کرده است و با طبقات مصون در تماس بوده است نظام سلامت باید تحول جدی را به خود ببیند.

وی با اشاره به بحث کرونا افزود: کرونا زودتر باید مهار می‌شد، اسفند ۹۸ به همین منظور قرارگاهی در قم تشکیل دادم با شرایطی خاص، ولی گوش شنوا و حرکت همراهی برای این اقدام نبود.

وی در ادامه به موضوع سیاست و امنیت پرداخت و یادآور شد توجه به مردم سالاری دینی را جزء کانون اساسی خود قرار دادیم دولت اقدام و اصلاح تلاش می‌کند اولا نخبگان جامعه را در کشور شبکه بندی کند و برای تصمیم سازی، ایده پردازی، بهره بردن از نظارت تخصصی به ویژه بر دولت بهره‌مند شوند.

اولین اقدام اصلاح خود دولت است

وی با بیان اینکه اولین اقدام اصلاح خود دولت است تصریح کرد: تلاش کنیم نظارت و حق آزادی‌های مدنی را بپذیریم و به نوعی نهادسازی نوین را در کشور نهادینه کنیم.

زاکانی تصریح کرد: محور قراردادن شهرستان‌ها و ایجاد کانون‌هایی که بتواند با توجه به اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی در پذیرش اعتراض عمومی زمینه را فراهم کند و نهادسازی نوین را پایه بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه حق اعتراض در جامعه باید پذیرفته شود، ادامه داد: این مسیری است که خواهیم رفت به گونه‌ای که با هماهنگی‌های که صورت می‌گیرد شنبه تا چهارشنبه در محل‌های نماز جمعه یا هر محل دیگری مردم باید مسئولین را ببینند و اگر حرف و اعتراضی دارند آنجا مطرح کنند.

زاکانی افزود: مهم‌ترین بخش امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف مردم نسبت به مسئولان است.

وی گفت: مبارزه با خودکامگی و خودرایی اساس حرکت ماست ما به اسلام افتخار می‌کنیم و ظرفیت اقلیت‌ها و مذاهب اسلامی و اقوام عزیز را پاس می‌داریم و به آن‌ها به عنوان فرصت بزرگ نگاه می‌کنیم آنچه که اتفاق می‌افتد باید به انسجام ملی با مشارکت همگانی و اقدام ملی منجر شود.

سیاست خارجی باید در خدمت اقتصاد، فرهنگ اجتماعی، سیاست و امنیت باشد

وی به تحول چهارم در حوزه سیاست خارجی هم اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی باید در خدمت اقتصاد، فرهنگ اجتماعی، سیاست و امنیت قرار بگیرد و افق بالاتری مدنظرش باشد.

وی تصریح کرد: توجه به همسایگان ۱۵ گانه، ظرفیت محور مقاومت، توجه به شرق و امکان مراودات منطقی با غرب باید فراهم شود.

زاکانی گفت: سال ۹۸ همسایگان ۱۵ گانه ما هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال واردات داشتند که سهم کشور ما از این عدد متاسفانه ۲۳ میلیارد ریال یعنی دو درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کلانی وجود دارد که در سال اول دولت اقدام و اصلاح می‌شود کشور را متحول کرد، سیاست خارجی ما فعال و هوشمند می‌شود و نتیجه آن عزت ملی و اقتدار ملی خواهد شد.

وی به ظرفیت هم میهنان در سراسر دنیا نیز اشاره کرد و گفت: هم میهنان ما در سراسر دنیا را پیام آور ایران می‌دانیم و به داشته‌ها و اندوخته‌های آن‌ها چشم دوختیم و ایجاد امکان و ارتباط و تعامل دو سویه و انتقال ظرفیت‌ها به داخل کشور را در بستر دولت اقدام و اصلاح فراهم خواهیم کرد.

زاکانی در پایان با بیان اینکه باید بتوانیم ایران عزیز را بر قله بنشانیم گفت: تاریخ ما را قضاوت می‌کند و خداوند از ما انتظار دارد تا ایران را در بام جهان بنشانیم و علیه سیاه نمایی، قدرت طلبی، انحصار طلبی، فساد و تبعیض قیام کنیم و این جز به مدد الهی نخواهد شد.

باید یک تحول و حرکت جدی در کشور ایجاد کرد

نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز تورم، فقر، بیکاری، بی مسکنی در کشور بیداد می‌کند باید یک تحول و حرکت جدی در کشور ایجاد کرد.

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه تلویزیونی شبکه یک با بیان اینکه گفت: امروز تورم، فقر، بیکاری، بی مسکنی بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۸ سال در کشور و ۶۶ سال برای مردم تهران انتظار نیاز است تا کسی صاحب مسکن شود یعنی ۲۸ درصد حقوق شهرستان و ۵۸ درصد از حقوق تهرانی‌ها برای اجاره خانه ۷۰ متری می‌رود.

زاکانی با بیان اینکه باید یک تحول و حرکت جدی ایجاد کرد گفت: کانون حرکت ما در خصوص جهش تولید اعم از تأمین مالی و انسانی، مجوز‌ها و مقررات زائد، سیاست‌های غلط مالیاتی که دشمن جان تولید است، شرایطی که در آن صادرات مشکل است، همه چیز باید متحول شود تا، اشتغال و تحقق عدالت صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حق ملت ما نیست که در فقر و فلاکت زندگی کنند ادامه داد: نمی‌خواهم سیاه نمایی کنم و با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، ما باید خود را با خود مقایسه کنیم لذا تحول در حوزه جهش تولید مورد مقصود ما است.

زاکانی گفت: دو دشمن اصلی ما، مفاسد اقتصادی و دیوان سالاری است، باید کمر این دو دشمن را با دولت الکترونیک و شفاف کردن شرایط مختلف شکست و همه چیز باید در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد.

وی افزود: دانستن حق مردم است، باید تلاش کرد تا مردم زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در اصل ۲۸ قانون اساسی هر ایرانی باید یک شغل داشته باشد، در اصل ۳۱ هر خانواده ایرانی باید منزل شایسته‌ای داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز استراتژیکی در کشور وجود ندارد گفت: می‌توان مبتنی بر مؤلفه‌های موجود، با حرکت و اراده رانت مولد، شرایطی ایجاد کرد که در بنگاه‌های خود یعنی در منازل و بنگاه‌های کوچک و متوسط توسعه صنایع را ادامه داد تا کل ملت ثروتمند شوند.

 زاکانی افزود: چرا امروز شرایط اسفناک است، چون دولت رقیب شما و تولید کنندگان است، چون بانک برای خودش دکان زده است و در خدمت عناصر پدرسالاران و قدرت پرستان است.

وی با اشاره به شرایط کنونی بورس ادامه داد: چرا بورس به شرایط سختی افتاده است و شما مردم عزیز متضرر شدید بدلیل بی کفایتی مسئولین است که دعوت نابجا کرده اند.

وی ادامه داد: من همان یک سال و نیم پیش به مردم عرض کردم که زمینه برای ورود به بورس مساعد نیست رسماً در رسانه‌ها هم اعلام کردم حتی در زمانی که نرخ دلار پایین آمد به مردم گفتم مسکن و دلار نخرید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌شود از رانت اطلاعاتی به نفع مردم استفاده کرد گفت: متأسفانه کسانی در کشور هستند که به نفع خود از رانت استفاده می‌کنند.

زاکانی افزود: این حرکت در مسیر جهش تولید، خلق ثروت و توزیع مناسب آن امکانی را ایجاد می‌کند تا ما وارد مرحله جدیدی شویم.

وی گفت: در حوزه تحول در فرهنگ و اجتماع ما یک زندگی نوینی را باید تجربه کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به شما مردم وعده می‌دهم در سال اول دولتم با همه وجود ببینید که در قدرت شایستگان، کارشناسان، عالمان، خادمان تکیه زدند.

زاکانی با بیان اینکه ارتقاء تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی هدف گذاری شده است گفت: در حوزه تعلیم و تربیت، خانواده، مسجد، آموزش و پرورش، آموزش عالی، رسانه و فضای مجازی، پنج کانون هدفی است که مورد دقت قرار گرفته است.

وی افزود: امروز نرخ رشد جمعیت زیر یک درصد است به طوری که در دهه شصت ۳ ممیز ۹ دهم درصد بود، امروز جمعیت به سمت پیری می‌رود.

وی گفت: البته ممکن است کسی بگوید که چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند، سن ازدواج آقایان ۳۰ سال و خانم‌ها ۲۴ سال، سن بچه آوری ۲۹ سال، سن اشتغال آقایان ۳۳ سال است، چرا از دهنه گشاد شیپور دائم حرف می‌زنید، چرا به وضع مردم فکر نمی‌کنید با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرهنگ و تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی حق مسلم مردم است، اگر ما به اقتصاد دانش بنیان هم بیندیشیم اقتصاد دانش بنیان ۷۰ درصد وابسته به دانش و تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز