خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی:

وکلا به عنوان متخصصان قانون، بهترین افراد برای انتخاب مجری قانون هستند/ ضروری است تغییراتی در نهاد وکالت ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۵۰۲

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اولین اشخاصی که باید رأی دهند، وکلا هستند؛ جامعه حقوقی به عنوان متخصصان قانون، بهترین افراد برای انتخاب مجری قانون هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست کارآموزان وکالت ۹۸ استان تهران، اظهار کرد: با توجه به اصلاحی که در فرایند جذب وکیل در مرکز صورت گرفت، امروز اینگونه نیست کسی که توانایی تست‌زنی داشته باشد، قبول شود و‌ روش‌های سنتی و قدیمی کنار گذاشته شد.

وی به سنجش اطلاعات داوطلبان اشاره کرد و افزود: مرکز در دوره تحول هم اطلاعات و هم مهارت‌های داوطلب را ارزیابی می‌کند بنابراین یقین دارم این اشخاص از بزرگان نهاد وکالت خواهند شد.

بهادری جهرمی بیان کرد: از بین ۱۰۰ هزار نفر داوطلب به ۶ هزار نفر پروانه اعطا کردیم یعنی این اشخاص گلچین شده هستند و طبیعتاً فضای عملکردی مرکز با این افراد، با تاریخ وکالت در کشور متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: مرکز بر مدار یک روش عقل‌مدار و طراحی شده پیش می‌رود. ما ادعا نمی‌کنیم که مرکز فاقد خطاست؛ طبیعتاً مانند هر حرکت تحولی دیگری ممکن است، نقایصی ایجاد شود که در گذر زمان این نقایص اصلاح شود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان‌ و مشاوران قوه قضاییه اضافه کرد: داوطلبان سال ۹۸ و به بعد یک سر و گردن از همه بالاتر هستند و پیشگامان نهاد وکالت خواهند بود.

وی گفت: مرکز وکلا برای تحقق یک رسالت ایجاد شده است. انرژی و زمانی که من می‌توانم بگذارم، حدوداً به سه قسم مشاوره خانواده، کارشناسی و وکالت تقسیم می‌شود. رسالت اصلی مرکز وکلا، توسعه خدمات حقوقی و قضایی است. طبیعتاً من و شما به عنوان عضوی از این خانواده این رسالت را بر دوش داریم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما برای دفاع از مظلوم و مقابله با فساد گرد هم آمدیم، افزود: تجمع ما برای کسب درآمد نیست؛ اقتضا هر نوع خدمت، کسب درآمد است نه اینکه هدف از خدمت کسب درآمد است؛ اگر بنابر اشتغالزایی بود، بسیاری از حرفه‌ها و صنوف اولی بر وکالت بود. 

وی به استقلال نهاد وکالت اشاره کرد و گفت: برای حفظ استقلال نهاد وکالت، باید این نهاد از درون اصلاح شود. آیا کسی از بیرون درک می‌کند که وکالت یعنی چه؟ ضروری است تغییراتی در نهاد وکالت ایجاد شود؛ این نهاد وکالت، نهاد وکالت نیست. نهاد وکالتی که بلد نیست با وکیل خود برخورد کند، چه نهاد وکالتی است؟

وی اظهار کرد: در جهان نهادهای وکالت اصلی‌ترین و محوری‌ترین محل برای توسعه علم حقوق هستند. صد سال در کشور نهاد وکالت داشتیم، دقیقاً در طول این صد سال چه عملکردی داشته‌اند؟ ما نسبت به نظام آموزش حقوق در کشور معترض هستیم. نظام آموزش وکیل با نظام آموزشی قاضی یکی نیست؛ برای اصلاح آن باید راهکار طراحی شود؛ ما تعرفه وکالت را پیشنهاد دادیم و رییس قوه قضاییه نیز تصویب کرد؛ شما در طول این صد سال چه عملکرد مثبتی داشته‌اید؟

رییس مرکز وکلا، کارشناسان‌ و مشاوران قوه قضاییه ادامه داد: نهاد وکالت مظلوم است و مرکز می‌خواهد این مظلومیت را رفع کند مردم ما به راحتی به حق خود نمی‌رسند و توانایی به حق خود رسیدن را ندارند. بال فرشته عدالت یعنی توزیع عدالت و مقابله با ظلم؛ مرکز مدعی است اگر این نظام بیمار است، بخشی از آن متوجه بال وکالت است و ما مکلف به درمان بیماری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر من و شما وکیل مردم شدیم، نباید جز احقاق حق به چیز دیگری بیاندیشیم. بالاترین عرصه حقوق، عرصه حقوق عامه‌ است. اصلی‌ترین کسی که باید برای دیگران روشنگری کند، وکلا هستند. اولین اشخاصی که باید رأی دهند، وکلا هستند؛ جامعه حقوقی به عنوان متخصصان قانون، بهترین افراد برای انتخاب مجری قانون هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز