خبرگزاری کار ایران

زاکانی مطرح کرد؛

می‌توانیم خانه‌های اسکان موقت را برای زوج‌های جوان تامین کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۳۰

یک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تامین مسکن گفت: ما می‌توانیم خانه‌های اسکان موقت را برای زوج‌های جوان و کسانی که مشکلات اقتصادی دارند تامین کنیم تا بتوانند سه تا پنج سال از آن استفاده کنند تا زمینه تامین مسکن برای آن‌ها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی درباره  تامین مسکن اقشار کم درآمد و به ویژه زوج‌های جوان گفت: اگر بر اساس قانون بخواهیم صحبت کنیم مکلف هستیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم، اما اینکه چگونه این امر محقق شود جلسات متعددی را با متخصصانی از وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه‌ها، صنعتی ساز‌ها داشته ایم و چند بار در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای طرح ساخت مسکن حاضر شده ام.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما هم اکنون ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی داریم که ۲۳ میلیون نفر در این مکان‌ها زندگی می‌کنند و ما باید از این امر به عنوان فرصتی بزرگ و طلایی استفاده کنیم و قطعا زیرساخت‌های آن موجود است و باید با صنعتی سازی، شرایط را به سمتی ببریم که با رعایت موضوعات فرهنگی - اجتماعی، الگوی جدیدی را برای ساخت شهری ارائه کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه مردم به طور میانگین در سال متقاضی دریافت مجوز برای ساخت ۳۵۰ هزار مسکن هستند افزود: ما در بخش دادن مجوز‌ها نیازمند انقلابی بزرگ هستیم چرا که ساختن یک ساختمان حدود دو سال طول می‌کشد، اما برای گرفتن مجوز ساخت، میانگین یک سال و نه ماه زمان نیاز است به این ترتیب که مجوز دادن به اندازه ساختمان سازی زمان می‌برد.

وی گفت: من حتما با ایجاد زیرساخت‌های فناورانه شرایط را به گونه‌ای دنبال می‌کنم که در سال اول دولتم با یک بسیج عمومی امکانات بتوانیم همه ظرفیت هایمان را برای به حداقل رساندن زمان صدور مجوز‌ها بکار گیریم و الان ۱۰ مرحله مجوز در کشور به صورت مشخص انجام می‌شود که در کشور‌های پیشرفته در یک مرحله و نصف روز انجام می‌شود و اینجا نقطه گلوگاهی است که ما باید ورود کنیم تا سنگ را از جلوی پای مردم برداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، مسکن مناسب برای هر ایرانی یک حق طبیعی است افزود: البته ما تا امروز به وظیفه مان عمل نکردیم، اما دولت اقدام و اصلاح وظیفه خود می‌داند که با بهره گیری از شایستگان و کارشناسان و کسانی که در این مسیر انگیزه خدمت دارند برای همه خانوار‌های ایرانی تامین مسکن کنیم و قطعا در این مسیر یکدفعه نمی‌شود به همه وعده داد و باید اولویتی قائل شویم.

وی گفت: بر همین اساس ما می‌توانیم خانه‌های اسکان موقت را برای زوج‌های جوان و کسانی که مشکلات اقتصادی دارند تامین کنیم تا بتوانند سه تا پنج سال از آن استفاده کنند تا زمینه تامین مسکن برای آن‌ها فراهم شود.

زاکانی افزود: قطعا برای دهک یک، دو و سه نیز خودمان با اولویت مسکن آن‌ها را تامین می‌کنیم همانطور که خود را مکلف می‌دانیم اشتغالشان را فراهم کنیم و یا اینکه فقر مطلق را از کشور ریشه کن کنیم و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی تامین اجتماعی فراگیر را داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس ما بسته‌ای کاملا کارشناسی با پشتوانه علمی آماده کرده ایم و من این روز‌ها از برخی دوستان می‌شنوم که شعار‌هایی در بحث مسکن می‌دهند که پشتوانه علمی ندارد، اما من هر حرفی که می‌زنم مستند است و از من پشتوانه علمی آن را بخواهید.

زاکانی افزود: امیدوارم بر اساس کار و کاوشی که از قبل صورت گرفت و اقداماتی که در مرکز پژوهش‌های مجلس داشته ایم، بتوانیم در چند نقطه گلوگاه وارد شویم تا مشکل مسکن حل شود و من قول می‌دهم تا روز‌های باقیمانده از تبلیغات انتخابات جزئیات طرح مسکن خود را اعلام کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز