خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی:

وین پیشرفت خوبی داشته است/احیای برجام نیازمند گفت‌وگوهای مفصل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۱۲۷

استاد علوم سیاسی تاکید کرد احیای برجام نیازمند گفت‌وگوهای مفصل است.

 

ویلیام اسکات لوکاس استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه بیرمنگام است‌. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجه آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص نشست های وین و روند احیای برجام در وین بیان کرده‌است: وی در ابتدا در مورد تجلیل مذاکرات وین در مورد احیای برجام گفت:مذاکرات وین در مورد توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران   در واقع پیشرفت اولیه خوبی را داشته است. پیشرفت در وین  لغو تحریم های ایالات متحده را با بازگشت به انطباق ایران با شرایط برنامه جامع اقدام مشترک پیوند می دهد.

 

وی در ادامه بر ضرورت لغو تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره تاکید کرد و گفت:علناً ، رهبران ایران بر لغو همه تحریم ها توسط آمریکا اصرار داشتند و این پیش شرط آن‌هو برای آغاز گفت و گو ها    بحث ها بود.اما  با پذیرش رویکرد "توالی" پیشنهادی ایالات متحده و اعضای باقی مانده در برجام ، این روش جایگزین شده است.

 

این استاد دانشگاه در مورد آینده مذاکرات گفت: با این حال ، وین فقط یک چارچوب برای احیای توافق است. برای احیای این توافق پیچیده ، باید درباره بسیاری از تحریم‌های ایالات متحده ، جزئیات بسیار زیاد فنی و روابط ایران نه تنها با واشنگتن بلکه با نهادهایی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی ، بحث و گفت‌وگوی مفصل و طولانی صورت گیرد.

 

ویلیام لوکاس در مورد آینده برجام و تاثیر انتخابات در ایران بر گفت و گوهای وین گفت:به نظر من بعید است توافقی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران صورت گیرد.اما موضوع نگران کننده این است که  نزدیک شدن به انتخابات این سوال را به وجود می آورد که آیا با دولتی که احتمالاً توسط یک محافظه کار در ایران  هدایت می شود ، رویکرد فعلی ایران در مذاکرات تغییر می‌کند و روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز