خبرگزاری کار ایران

شیخی در نشست خبری:

قاضی‌زاده هاشمی با رئیسی دیدار کرده است/ اگر قاضی‌زاده انتخاب مردم نباشد، برنامه‌اش را در اختیار رئیس‌جمهور منتخب قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۹۰

رئیس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: ایشان به قدری متواضع هستند که تا چند سال گذشته کسی ایشان را به عنوان نماینده مجلس نمی‌شناخت و قطعا اگر انتخاب مردم نباشند برنامه خود را در اختیار منتخب قرار خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا شیخی در نخستین نشست خبری خود به عنوان رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکی از دغدغه های امروز ایران ما جوانان هستند. من زهرا شیخی هستم؛ مادر دغدغه‌مندی که ریاست ستاد آقای قاضی‌زاده هاشمی را پذیرفتم و اولین خانمی هستم که چنین وظیفه‌ای را پذیرفتم چرا که به شدت برای آینده فرزندانم نگران هستم. ما خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور هستیم. با توجه به اینکه روزی مردها بودند که بیشترین تصمیم را می‌گرفتند حالا زن‌ها هستند که باید نقش خود را در انتخابات‌ها ایفا کنند.

وی افزود: ما هستیم که تصمیم‌گیری می‌کنیم و اگر نیمه جامعه که زن‌ها هستند بررسی کنند و گزینه درست را انتخاب کنند، این تصمیم بر خانواده تاثیرگذار است. آقای قاضی‌زاده جوان‌ترین کاندیدای انتخابات هستند و به حضور زنان اعتقاد دارند. انشاالله هر کاندیدایی که موفق شد زنان بتوانند نقش‌آفرینی کنند. زنان جامعه لزوما من مادر پزشک نماینده مجلس نیستند؛ ما زنانی را در جامعه داریم که در خانه هستند و به آن‌ها توجه نشده و همچنین زنان آسیب‌دیده داریم که وجود دارند که باید به مشکلاتشان رسیدگی شود. همچنین ما دخترانی داریم که می‌خواهند وارد جامعه شوند و من خوشحالم که رییس ستاد کسی هستم که برای این قشرها برنامه دارند.

شیخی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور مادر این کاندیدای ریاست جمهوری در مستند ایشان و دعای خیر مادر آیا در صورت عدم موفقیت آقای قاضی‌زاده به این دعا لطمه نخواهد خورد، گفت: حضور مادر ایشان در مستند به منزله اهمیت دادن به ارزش خانواده است. البته مادر برای ایشان دعای عاقبت بخیری کرده و اگر رای نیاورند هم شاید عاقبت بخیری ایشان در این است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده آقای قاضی‌زاده هاشمی دیداری با آیت‌الله رئیسی داشته‌اند؛ محور این دیدار چه بوده گفت: گویا دیداری انجام شده اما من نمی‌دانم چه صحبت‌هایی گفته شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی شده که آقای قاضی‌زاده در دولت آینده سمتی داشته باشند، گفت: هیچ اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آقای قاضی‌زاده می‌گویند کشور از بی‌تدبیری در دیپلماسی دولت ضربه خورده و از طرفی می‌گویند وزیر امور خارجه «دولت سلام» یک تاجر خواهد بود؛ آیا یک تاجر می‌تواند این به اصطلاح بی‌تدبیری را جبران کند، گفت:  آقای دکتر قاضی‌زاده برای هر وعده پلن دارند و با پشتوانه تجربه‌ای که دارند، در ابتدای امر آسیب‌ها شناسایی و برنامه‌هایی در نظر گرفتند. برنامه‌های ایشان روی سایت موجود است و به راحتی قابلیت دسترسی دارد. در چند سال اخیر به‌دلیل تحریم دچار مشکل شدیم. در ساختار داخل موانعی وجود دارد که نمی‌گذارد باور به داخل شکل بگیرد. جدای از این، ما نیاز به روابط درست و تعریف‌شده با همسایگان و کسانی که دوستی‌شان ثابت شده‌، داریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ایشان در عرصه انتخابات موفق نباشند، آیا برنامه‌های خود را در اختیار رییس‌جمهور منتخب قرار خواهند داد، گفت: ایشان به قدری متواضع هستند که تا چند سال گذشته کسی ایشان را به عنوان نماینده مجلس نمی‌شناخت و قطعا اگر انتخاب مردم نباشند برنامه خود را در اختیار منتخب قرار خواهند داد.

شیخی در پاسخ به این سوال که چه میزان از کابینه دولت سلام به زنان اختصاص داده خواهد شد و مشخصا آیا ایشان وزیر خانم انتخاب خواهند کرد، گفت: بصورت مشخص به من نگفته‌اند که آیا وزیر خانم انتخاب می‌کنند یا خیر. ما در جبهه انقلاب، خانم‌های بسیاری داریم که حرف برای گفتن دارند آنچه که بارها و بارها از ایشان شنیدم این است که شایستگی مهم است و در این‌رابطه بین زن و مردم تفاوتی قائل نیستند؛ حتی اگر تمام کابینه را زنان تشکیل بدهند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آقای قاضی زاده تا کجا در عرصه خواهند ماند، گفت: اگر ما تصمیم بگیریم که آقای دکتر بماند، می‌ماند. اگر مردم نخواهند، اصراری بر مردم نیست و این را نظرسنجی‌ها مشخص خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که موضع آقای قاضی‌زاده هاشمی نسبت به برجام و مذاکرات وین چیست، گفت: بحث‌های گفتمانی زیادی در خصوص برجام مطرح است که ما در مجلس هم به آن پرداختیم. اصل، صلاح و مصلحت مردم ایران مهم است. شاید خوش‌بینی به برجام و آنچه در ظاهر است باید مورد بررسی قرار بگیرد. فقط منافع ملت باید حفظ شود و عزت‌آفرینی ما باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در خصوص برنامه این کاندیدا برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بحث فرهنگ ایثار و شهادت، بحثی است که سال‌ها شنیدیم اما نگرانی که بنده به‌عنوان یک فرزندِ شهید دارم این است که آیا آن‌چه نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت توسط مسئولان گفته می‌شود با آن‌چه خانواده‌های شهدا می‌گویند، یکی است. فرهنگ ایثار و شهادت وقتی می‌تواند جامه عمل بپوشاند که فرزندان این سرزمین بیایند و خودشان را نشان بدهند.  آنچه از خانواده‌های شهدا نشان داده بود سهمیه و... بود که در حق خانواده‌های شهدا ظلم شد. آن‌چه که شنیده‌اید و دیده‌اید، جفا به فرهنگ ایثار و شهادت بوده، امیدوارم مسئولان از خواب بیدار شوند و دیگر ظلم نکنند. آن‌ها باید پاسخگوی شهدا و خانواده‌هایشان بودند. اگر درک کرده بودند، فساد نمی‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز