خبرگزاری کار ایران

دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا:

نماینده نباید کاری به پست وزارتخانه‌ها داشته باشد/ نمایندگانی که وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی می‌شوند، به حقوق مردم آسیب می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۳۳

یک نماینده مجلس تاکید کرد: اگر بنا باشد نمایندگان در کار انتخابات و تبلیغات برای دیگری ورود کنند قطعا به حق و حقوق مردم آسیب می‌زند.

کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور نمایندگان در ستاد تبلیغاتی برخی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: نماینده مجلس حق دارد مانند سایر مردم دارای سلیقه باشد و این یک امر طبیعی است او نیز  از حقوق هر انسانی که در جامعه دارد برخوردار است.

نماینده صومعه‌سرا یادآور شد: قانون اساسی در اصل ۵۷ قوا را از یکدیگر تفکیک کرده است و هر کدام از آن‌ها به سهم خودشان بر اساس اختیارات و وظایفی که وجود دارد باید برای مردم در کشور تلاش کنند؛ نمایندگان مجلس از جانب مردم برای قانون‌گذاری انتخاب شده‌اند هر نماینده‌ای یکسری موافق و یکسری مخالف دارد و اگر بنا باشد در کار انتخابات و تبلیغات برای دیگری ورود کنند قطعا به حق و حقوق مردم آسیب می زند.

وی ادامه داد: از این ۷ نفر یک نفر رأی می‌آورد و اگر  کسی که مدنظر نماینده مربوطه است از بین این تعداد رأی نیاورد، همین امر باعث آسیب به مردم منطقه‌شان و کشور می‌شود و اساساً موجب یک بی‌نظمی می‌شوند که در شأن مجلس هم نیست.

دلخوش تاکید کرد: ما بند ۲۰۲ و اصل ۵۷ را در قانون اساسی داریم که جایگاه مجلس و نمایندگانش که در تمام امور ممکلت می‌توانند قانون گذاری کنند را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: به عقیده من در هر ستادی فرقی هم نمی‌کند هر ستادی دوستان وارد عرصه شوند آسیب می‌بینند و از حقوق نمایندگی‌شان بازداشته می‌شوند، هرچند این دوستان ما که امروز تلاش می‌کنند به موقع در جلسات صحن و کمیسیون حضور دارند، وظیفه قانونی خودشان را انجام می‌دهند و مازاد بر آن وقت خودشان را می‌گذارند اما اصل حرف این است که شاید بعدها آسیبی ایجاد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این که گفته می‌شود نماینده‌ها در ستادها مسئولیت می‌پذیرند که بعدها به وزارتخانه برسند و رهبری هم در این مورد هشدارهایی را دادند، گفت: نماینده جایگاه خودش را دارد و به اعتقاد من نماینده نباید کاری به وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشته باشد یعنی نماینده وظایف خودش را انجام دهد. هر دولتی که تشکیل شد افراد خودش را باید بیاورد و نماینده هم باید تعهداتی که آن دولت به مردم داده است را پیگیری کند و تذکر بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز