خبرگزاری کار ایران

همتی:

همانطور که آقای رئیسی استعفا نداده‌اند، من هم احتیاجی به این کار ندیدم/ اختیاراتم را تفویض کردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۶۵۶

همتی به کناره‌گیری از ریاست بانک مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به خبر کناره‌گیری از ریاست مرکزی، گفت: من و رییس محترم قوه قضاییه هردو در رقابت انتخاباتی حضور داریم. همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده اند، بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام.

وی افزود: طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رئیس جمهور را دارد.

همتی تأکید کرد: به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات را به اقای کمیجانی بعنوان قائم مقام خودم،‌تفویض کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حال اینکه دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است؛ گفت: آقای رئیس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رئیس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رئیس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند.

وی در پایان تاکید کرد: فکر نمی کنم ضرورتی داشته باشد، قائم مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می دهد ولی اگر تصمیم دیگری آقای رئیس جمهور دارند، صاحب اختیارند و من هم استقبال می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز