خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس صورت گرفت؛

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه‌ای حسابداران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۸۶

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران به صورت دوشوری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران با ۱۹۱ رأی موافق، ۷ رأی مخالف، ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و با تصمیم نمایندگان این طرح برای بررسی به صورت دو شوری به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شد.

مهدی طغیانی در خصوص این طرح اظهار داشت: با این اصلاحیه سطح حسابرسی ارتقا داده می شود و این ماده واحده جایگزین بند (د) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی- مصوب ۲۱ / ۱۰ / ۱۳۷۲ حذف و متن ماده واحده جایگزین تبصره (۵) قانون مذکور می شود.

وی افزود: بر اساس قانون سال ۷۲؛ حسابرسی به شرکت های دولتی و نهادهای عمومی به حسابرسان خصوصی واگذار شد و از این رهگذر تخلفاتی در حسابرسی شرکت های دولتی و نهادهای عمومی ایجاد شد حال براساس ماده واحده  طرح جدید مجلس، کمیته انتخاب کننده ای پیش بینی شده و معیارهایی برای شرکت هایی که برای حسابرسی سازمان های دولتی و نهادها انتخاب می شوند قرار داده شده است تا شرکت های انتخاب شونده صلاحیت حسابرسی شرکت های دولتی و نهادهای عمومی را دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: این ماده واحده جایگزین مصوبه سال ۷۲ می شود و اقدام مهمی در شفافیت صورت های مالی شرکت های دولتی و نظارت بر عملکرد حسابرسی این شرکت ها و ارتقاء نظارت نهادهای نظارتی مجلس و دیوان محاسبات خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز