خبرگزاری کار ایران

ادعای پولیتیکو در مورد اعزام ناو ایرانی به ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۲۶

پولیتیکو در گزارشی مدعی ارسال ناو از سوی ایران به ونزوئلا شد.

به گزارش ایلنا، پولیتیکو نوشت: سه نفر از افراد آگاه از نهادهای امنیت ملی ایالات متحده مدعی شدند که دو کشتی نیروی دریایی ایران را که ممکن است مقصد نهایی آنها ونزوئلا باشد، تحت نظر دارند، «ناو-بندرِ مکران» به همراه یک ناو دیگر در امتداد ساحل شرقی آفریقا به سمت جنوب حرکت می‌کنند.

این مقام‌های آگاه که نامشان منتشر نشده، گفتند که مقام‌های آمریکایی به طور قطع از مقصد کشتی‌های ایرانی اطلاع ندارند، اما معتقدند که ممکن است در نهایت به سمت ونزوئلا هدایت شوند. هدف ایران از ارسال شناورها به سمت نیمکره غربی همچنان یک معما است و محموله‌های آنها نیز نامعلوم است.

دو کشوری که هر دوی آنها با تحریم‌های شدید ایالات متحده روبرو هستند، طی چند سال اخیر روابط نزدیکی در همکاری‌های مختلف از حمل و نقل بنزین تا پروژه‌های مشترک کارخانه‌های تولید ماشین و سیمان ایجاد کرده‌اند.

به گفته یکی از مقام‌های آگاه، به مقام‌های ارشد دولت رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو در کاراکاس توصیه شده است که استقبال از کشتی‌های  ایران اشتباه خواهد بود. اما مشخص نیست که آیا مادورو به این هشدار توجه کرده است.

یکی از افراد آگاه گفت: پنجشنبه در یک مقطع زمانی مقامات ارتش ایالات متحده متوجه شدند که این دو ناو تغییر مسیر داده و برگشته‌اند، اما از اوایل صبح جمعه متوجه شدند که همچنان در حال حرکت به سمت جنوب هستند.

صرف حضور کشتی‌های جنگی ایرانی در حیاط خلوت آمریکا چالشی برای اقتدار ایالات متحده در منطقه است و احتمالاً بحث در واشنگتن در مورد تصمیم رئیس‌جمهور بایدن برای آغاز مجدد مذاکرات با تهران را ملتهب می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ونزوئلا، نمایندگی ایران در سازمان ملل و سخنگویان کاخ سفید و پنتاگون از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز