خبرگزاری کار ایران

محمدیاری با اشاره به گزارش وزیر نیرو در صحن علنی مجلس:

بخش عمده مصرف کنندگان برق را قشر آسیب پذیر جامعه تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۲۸۹

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده مصرف کنندگان برق را قشر آسیب پذیر جامعه تشکیل می‌دهند؛ بنابراین قابل قبول نیست که هر روز شاهد افزایش قیمت برق مصرفی به ویژه در حوزه های صنعتی و کشاورزی باشیم.

به گزارش ایلنا، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پیرامون گزارش وزیر نیرو در خصوص خاموشی های اخیر برق، گفت: امروز قطع برق برجستگی های خود را بیشتر در حوزه کشاورزی نشان داد به ویژه اینکه در فصل خشکسالی قرار داریم و کشاورزان به دلیل مشکلات متعددی که با آن ها مواجه هستند مراجعات بسیاری به ما دارند اما متاسفانه نتوانستیم اعتباراتی را برای تجهیز چاه های کشاورزی در فصل کشاورزی و زمانی که با خشکسالی مواجه هستیم تامین کنیم بنابراین به زحمت توانستیم مبلغی را تحت عنوان تنخواه از سازمان برنامه گرفته و در اختیار اداره آب منطقه شمال کشور و جهاد کشاورزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم تلاش هایی که انجام دادیم از این طریق تنها توانستیم بخش کوچکی از چاه های کشاورزی را تجهیز کنیم اما این روند هم با قطعی مکرر برق مواجه شد و مشکلات این حوزه را مضاعف کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سد شفارود از دیگر موضوعاتی است که در حوزه اختیارات وزیر نیرو قرار دارد، تصریح کرد: دولت قول داده بود که سد عظیم شفارود را تا تیرماه ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی افتتاح و آبگیری کند اما این روند دچار کندی شده و اگر محقق می شد امروز در شمال کشور با مشکل کمبود آب مواجه نبودیم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده مصرف کنندگان برق را قشر آسیب پذیر جامعه تشکیل می دهند بنابراین قابل قبول نیست که هر روز شاهد افزایش قیمت برق مصرفی به ویژه در حوزه های صنعتی و کشاورزی باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست تا تمهیداتی را در جهت یاری از قشر آسیب پذیر کشور بیاندیشد تا بتوان بخشی از هزینه های آن ها را کاهش داد، همچنین در راستای تحقق منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب با حضور میدانی در شمال کشور به ویژه غرب استان گیلان وضعیت خشکسالی مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز