خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان صندلی مجلس را پلکانی برای مقاصد بالاتر خود نبینند/ بعضی‌ها عرصه انتخابات را مانند مَثَل سنگ مفت و گنجشک مفت مشاهده می‌کنند/ نامزدها بگویند یارانه چندصد هزار تومانی را از چه محلی تامین می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۲۴۰

یک نماینده مجلس با اشاره به وعده‌های انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: شاید عده‌ای می‌خواهند از محل افزایش حامل‌های انرژی به مردم پول بدهند که این کار به مصلحت نیست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های اقتصادی مانند پرداخت‌های چندصد میلیونی به زوج‌های جوان و یارانه چند صد هزار تومانی می‌دهند، گفت: حضرت آقا توصیه کردند وعده‌هایی داده شود که واقعی باشند که با ظرفیت‌ها و امکانات کشور منطبق باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم دوستانی که وعده می‌دهند حتما توجیه‌هایی دارند که امیدوارم باتوجه به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، واقعی باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما در مجلس مشاهده می‌کنیم درباره یارانه‌ها، در حال حاضر کششی برای پرداخت چنین مبلغی وجود ندارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر منظور دوستان این است که یارانه‌ها را می‌خواهند بر اساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش دهند که به نظر من مصلحت نیست.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی از این افراد وعده‌های خودشان را واکاوی نمی‌کنند، گفت:  پشت برخی از این صحبت‌ها چیزهایی خوابیده است، به طور مثال نمی‌توانند به صراحت بیایند بگویند قرار است قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله برق، گازوئیل،  بنزین،  گاز و آب گران شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: هنگامی در جدول هدفمندی یارانه‌ها مبالغ حامل‌های انرژی کاملاً مشخص است، دیگر نمی‌دانم دوستان از کجا می‌خواهند افزایش دهند مگر این‌که چنین نیتی نداشته باشند. 

وی خطاب به نامزدهای این دور از انتخابات گفت: من خواهشم از کسانی که وعده یارانه‌ مبالغ دیگر می‌دهند این‌ است که جدول هدفمندی بر اساس نحوه درآمدی، توزیعی را مقابل‌شان بگذارند و ببینید از کجا می‌خواهند کم و اضافه کنند و یارانه اضافه‌تر دهند. 

سلیمی افرود: شاید هرکسی که می‌آید سنگ و گنجشک را مفت مشاهده می‌کند و حرف‌هایی می‌زند.

وی درباره این که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان توصیه کردند آنان به فکر صندلی وزارتخانه‌ها نباشند و به وظایف خود بپردازند، گفت: آقا فرمودند خود نماینده به دنبال پست وزارت نرود اما اگر استثناً دولت به کسی نیاز داشت، برود. خودش به دنبال چیزی نباشد و این در واقع حکم آقا است و حکم ایشان را مجلس انقلابی باید بر روی چشمش بگذارد.

این عضو  هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نمایندگان نباید صندلی مجلس را پلکانی برای مباحث بالاتر کنند، عنوان کرد: اگر نیاز کشور بود و فردی که رئیس جمهور شد، سراغ نمایندگان آمد، آن زمان استثنا است و فرق دارد اما خود نماینده نباید به دنبال چیزی باشد.

وی تاکید کرد: این حرف هم بسیار حرف درستی است نماینده از مردم رأی گرفته که نماینده‌شان باشد نباید به رأی آن ‌ها پشت پا بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز