خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت ایران فردا در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان روند بررسی صلاحیت‌ها و دلایل رد برخی نامزدها را برای افکار عمومی تبیین کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۷۵۶

شفافیت در عملکرد شورای نگهبان و آگاهی افکار عمومی از روندهای طی شده است، از باب احترام به افکار عمومی و رعایت اقتضائات حکمرانی نوین اهمیت ویژه‌ای دارد.

سعیدطلوعیان فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، گفت: پس از اعلام فهرست نهایی تائید صلاحیت‌ها در روزهای اخیر، سوالات متنوعی در افکار عمومی ایجاد شده است. رصد مواضع و کنش‌های سیاسی جریان‌های سیاسی و سلایق متنوع سیاسی نشان می‌دهد که انتقادات به فهرست تائیدصلاحیت‌ها منحصر به یک سلیقه و تفکر سیاسی نیست و تقریبا شامل همه سلایق و جناح‌های سیاسی می‌شود؛ به طوری که حتی از جریان اصولگرایی نیز بخش قابل توجهی از کنش‌گران سیاسی، تحلیل‌گران و فعالان رسانه‌ای نسبت به روند تایید صلاحیت‌ها دارای نقطه نظراتی عمدتا انتقادی و مطالبه‌گرانه هستند.

وی افزود: علاوه بر این موضوع که افکار عمومی مردم و فعالان سیاسی در رابطه با فهرست تائیدصلاحیت‌ها به شدت دچار‌ ابهام است اقتضائات حکمرانی در عصر کنونی ایجاب می‌کند شورای نگهبان، نسبت به مساله اقناع افکار عمومی مردم و شهروندان اهتمام داشته و نسبت به ایجاد شفافیت در رابطه با نحوه عملکرد خود در باب بررسی صلاحیت‌ها اقدامات مقتضی را پیگیری کند.

دبیرکل جمعیت ایران فردا در ادامه اظهار داشت: به نظر می‌رسد با توجه به تصریح برخی از قوانین و درخواست برخی کاندیداهایی که تائید صلاحیت نشده‌اند، می‌توان دلایل ردصلاحیت را برای مردم تشریح و در رابطه با روندهای طی شده و نحوه عملکرد شورای نگهبان در این باب با رسانه ها و کاندیداها سخن گفت.

وی در پایان تصریح کرد: پر واضح است که مطالبه و ابهام افکار عمومی در برهه کنونی، پرسش از چرایی رد یا تائید صلاحیت یک فرد یا افراد خاصی نیست، بلکه آن چیزی که در وهله اول و از باب احترام به افکار عمومی و رعایت اقتضائات حکمرانی نوین، دارای اهمیت است؛ شفافیت در عملکرد شورای نگهبان و آگاهی افکار عمومی از روندهای طی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز