خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در شبکه یک:

نانوازاده و سیاستمداری جوان هستم/ برای برنامه‌های اعلامی زمانبندی مشخص کردم/ وقت جراحی‌های بزرگ اقتصادی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۶۵۵

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمان جراحی‌های بزرگ به ویژه در موضوع اقتصادی فرا رسیده است.

به گزارش ایلنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در نخستین برنامه تلویزیونی تبلیغاتی خود که هم اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است، با اشاره به اینکه همه دولت‌ها درباره مسائل گوناگون اقتصادی همچون تورم، اشتغال، مسکن و ازدواج آسان به اندازه خود تلاش‌هایی کردند، اما همچنان این مسائل باقی مانده است، افزود: با وجود همه تلاش‌ها این مسائل همچنان باقی مانده و به صورت عمیق و بنیادی حل نشده است و همه دولت‌ها در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری همین شعار‌ها را می‌دهند و دوباره در دوره‌های بعد تکرار می‌شود.

وی گفت: باید دولت‌ها و افرادی که به صحنه می‌آیند اعلام کنند که در هر دولتی مثلا چند مسئله حل می‌شود و دوباره تکرار نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه در دوره دولت اعتدال شکاف طبقاتی بیشتر و حتی بدتر از گذشته شد و باید با تلاش‌های گسترده این شکاف‌ها کاهش یابد و محرومیت‌های همچون جازموریان، سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور پایان یابد.

ریشه بی عدالتی در ایجاد طبقه برنده قانونی ضد مردم است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدون تردید ریشه بی عدالتی ایجاد طبقه برنده قانونی ضد مردم است که اساس آن از نظام سرمایه داری گرفته شده و معتقد است فقر تولید کن تا حرکت ایجاد شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در این زمینه دولت فعلی اعتدال کارنامه خوبی ندارد و طبق همه گزارش های موجود در ضریب جینی عملکرد خوبی نداشته است.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد دو طبقه مردم و ضد مردم هستیم ، ضد مردم یعنی اشراف مرفهی که از محل تورم درآمدشان از جیب مردم فقیر رشد کرده و مفهوم آن این است که رشد آنها از شکست طبقات پایین صورت می گیرد که این نشان می دهد ما هنوز با عدالت بعنوان یکی از آرمان های امام راحل فاصله داریم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، آزادی را یکی دیگر از آرمان های امام راحل در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : متاسفانه مفهوم آزادی در دوره ای بازی و به ولنگاری ترجمه شد و عده ای هم در این زمینه افراط کردند و دوام دین را در محدود کردن آزادی دانستند که هر دو نگاه مردود است.

وی گفت : برخی نیز در دوره هایی شعار آزادی دادند، موضوعی که در زبان بعضی نهادهای بین المللی هم می چرخد اما توجهی به ذات آزادی نمی شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، توسعه رفاه برای مردم را یکی دیگر از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت : همه دولت ها در این زمینه تلاش کردند از ساخت سد و مدرسه گرفته تا دانشگاه و دیگر اقدامات زیربنایی اما چون در این زمینه بخشی نگری صورت گرفت و نرم افزارهای هماهنگی بین بخش های اقتصادی ایجاد نشد ما همچنان دچار مشکل در رشد بخش های مختلف هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خود را یک نانوازاده و سیاستمداری جوان معرفی کرد و گفت : در گام دوم انقلاب باید تجارب گذشته را ببینیم و از تاریخ عبرت بگیریم مردمی که تاریخ و گذشته خود را ندانند دچار مشکل می شوند بنابراین معتقدیم در گام دوم انقلاب نیاز به دگردیسی داریم و دیکته خود را دوباره باید بخوانیم و غلط های خود را اصلاح کرده و نقاط قوت خود را تقویم بخشیم.

قاضی زاده هاشمی اشاره ای هم به مفهوم استقلال بعنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی کرد و گفت: در این زمینه رشد بسیار خوبی کردیم اما به نظر می رسد گاهی اوقات در روابط با دیگر کشورها مسائل داخلی ما مشروط و تحت تاثیر فضای بیرون می شود به گونه ای که حتی تصمیم یک رئیس جمهور باعث یک تنش ارزی در داخل است که باید ما اقتصاد خودمان را تاب آور کنیم و بعد از مقاوم سازی، اجازه شرطی شدن آن بر اساس تحولات بیرونی را ندهیم.

وی افزود : کشور ما یک درصد جمعیت جهان و حدود ده درصد منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد و علاوه بر آن استعدادهای جوانان این مرز و بوم نشان می دهد که ما بسیاری از مشکلات را می توانیم با نگاه عمیق و بنیادی حل کنیم و پشت سر بگذاریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی است که باید با حفظ ارمان ها، رویکردها تغییر کند و امروز وقت نقطه سرخط است باید غلط دیکته گرفته شود و اشتباهات اصلاح شود و در این مسیر جوانان تعیین کننده هستند. 

برای برنامه های اعلامی زمان بندی مشخص کردیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نوزده برنامه اجرایی برای اقتصاد کشور داریم و جزئیات آن به گونه ای است که برای هر کدام آغاز و پایان مشخصی در نظر گرفته ایم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اعلام برنامه های دولت احتمالی آینده اش همچون فصل پروانگی ، گفتمان دولت و مردم و برنامه دولت اعتماد گفت : در همه این کتاب ها موضوعات مختلف و دغدغه های گوناگون کشور و مردم تهیه و تدوین شده است و در این حال راه نقد آن را باز کرده ایم.

وی تاکید کرد: دولتی موفق است که بتواند از همه اندیشه‌های مردم برای موفقیتش بعنوان یک سرمایه استفاده کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: برنامه های خود را با پشتوانه فکری و اجرایی نسل جدید جوان با فکر فناوری که امید به آینده دارد و تجربه سیاسی در اختیار دارد ،می توانیم پیش ببریم و مشکلات را با کمک مردم مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در نقد اندیشه ها باید به آنچه که می گوییم عمل کنیم، گفت : متاسفانه در دوره اخیر از آزادی بیان سخن زیاد رانده شد اما منتقدان با فحش و ادبیات نامناسب مخاطب قرار داده شدند که باید از آن پرهیز کنیم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز