خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

۷۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی غیرفعال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۵۳۱

یک نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم اکنون ۷۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور غیر فعال است

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز بعد از حضور در صداوسیما به منظور ضبط گفتگوی رادیویی در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون ۷۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور غیر فعال است. با فعال شدن این ظرفیت‌ها می‌توانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود و مردم باید در این تحول نقش آفرینی کنند.

رئیسی تاکید کرد: عدالت اقتصادی محور تحول ما در حوزه اقتصاد خواهد بود.

رئیسی افزود: امروز و در وضعیت فعلی کرونایی، مهم‌ترین نقش رسانه ملی، رساندن پیام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم و رساندن خواست مردم به نامزدهاست.

رییسی افزود:  این تحول، تحولی نیست که دولتمردان بنشینند در اتاق دربسته و برای بخش های مختلف برنامه ریزی کنند بلکه باید مردم در این تحول نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: آنچه که الان همه نگرانش هستند  این است که چرا تسهیلات به تولید کننده نمی رسد؟ مگر ما نمی گوییم افزایش نقدینگی. این نقدینگی کجاست که تعداد قابل توجهی از کارخانه ها فریادشان بلند است که ما کمبود نقدینگی داریم. افزایش نقدینگی که اینگونه در کشور نگران کننده می شود، کجا می رود؟ اگر تولیدکننده فریادش بلند است معلوم است که جای دیگر می رود. در  دلالی و سوداگری می رود. باید  در تولید بیاید. اگر نقدینگی وارد تولید نشود سیل بنیان کن می شود؛ لذا حتما باید به طرف تولید بیاید.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برنامه ریزی ما این است که نقدینگی به طرف تولید بیاید، در این صورت افزایش نقدینگی نگران کننده نیست لذا یکی از کارهای مهم آوردن نقدینگی به سمت تولید هست. فعال شدن تولید می تواند به افزایش اشتغال کمک کند.‌

وی تصریح کرد: در وضعیت کرونایی، ارتباطات استانی و جمعیت های آنچنانی نداریم لذا رسانه ملی در این زمینه نقش دارد و  باید هم سخنان کاندیداها را به مردم و هم خواست مردم را منعکس کند. نقش رسانه ملی و دیگر رسانه ها و فضای مجازی مهم است و عمل رسانه ملی و تمام رسانه ها در آگاهی بخشی مسولانه و سرعت و صدق و راستی در این آگاهی بخشی است که می تواند به مردم اعتماد دهد.‌

ربیسی گفت: شفافیت که بعضی شعارش را می دهند را ما بنا داریم در حوزه تصمیم گیری و اجرا بوجود آوریم تا مردم احساس آرامش کنند و با  اقداماتی که انجام می شود بتوانیم وضعیت تورمی و گرانی را کنترل کنیم و سطح تولید را  به سطح قابل قبول برسانیم و ظرفیت خالی اقتصادی کشور را  که ۷۰ درصدش خالی است فعال و یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: مسکن سازی مثل لوکوموتیو است که بخش های اقتصادی دیگر را به حرکت در می آورد ما اگر بتوانیم مسکن سازی را که نیاز مردم و زوج های جوان هست فعال کنیم می توانیم به فعال کردن بسیاری از تولیدها کمک کنیم.

رییسی تاکید کرد: کاهش تورم با افزایش تولید و برنامه ریزی امکان پذیر است و یکی از مسائلی که مدنظر دارم، تیم اقتصادی هماهنگ است. زیرا یکی از مشکلاتی که الان کشور با آن مواجه است، تیم اقتصادی ناهماهنگ است که هر بخش آن یک صدایی دارد. تیم اقتصادی هماهنگ در کشور می تواند بخش اقتصادی را در کشور اطمینان بخش برای بازار و مردم و مصرف کننده و تولید کننده کند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با اقدامات جدی کاهش تورم به یک رقمی امکان پذیر است ولی نیاز به کار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز