خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

«جبهه اصلاح‌طلبان ایران» هیچ ارتباطی با جبهه اصلاحات ایران و سید محمد خاتمی ندارد/ برخی رسانه‌ها سعی در تشویش اذهان عمومی دارند/ برای تحقق مشارکت حداکثری آمدیم اما با دست خالی مواجه شدیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۴۹۸

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» هیچ ارتباطی با آقای خاتمی و جبهه اصلاحات ایران و احزاب اصلاح‌طلب ندارد و هدف از انتشار اخبار از سوی این جبهه، تشویش اذهان عمومی است.

آذر منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اخبار منتشر شده از سوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران و ارتباط این جبهه با جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: جبهه اصلاحات ایران طی بیانیه‌ای که صادر کرد و جمع‌بندی مجمع عمومی اعلام کرد که به دلیل رد صلاحیت فله‌ای همه نامزدهای خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، نامزدی در این انتخابات ندارد، این موضع، موضع مشخص جبهه اصلاحات ایران است. 

وی افزود: ما با همه تلاشمان برای تحقق مشارکت حداکثری در این انتخابات آمدیم؛ طیف کاندیداهای ما هم به گونه‌ای بود که حداکثر انعطاف در مورد اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند، وجود داشت و ۹ نفر کاندیدایی که از ۱۴ باقی ماندند، ثبت نام کردند. طبیعی است که زمانی که یک جریان سیاسی در قالب یک جبهه سیاسی در انتخابات حضور پیدا می‌کند و به این جمع‌بندی می‌رسد و در نهایت با دست خالی مواجه می‌شود، عملاً امکانی برای مشارکت فعال آن در انتخابات باقی نمی‌ماند و وقتی که نامزدی نداشته باشد، نمی‌تواند نامزد قرض کند.

منصوری بیان کرد: از حدود یک سال پیش جبهه اصلاحات ایران فعالیت خود را آغاز کرده و ساز‌و‌کارهای خود را تعریف کرده و بر اساس ساز و کارها یا اعلام کاندیداها یا دبیران کل احزاب، تعداد نامزدها مشخص شد و بر اساس آن جلو رفتیم؛ رویکرد ما مشارکت حداکثری بود اما با تصمیمی که شورای نگهبان گرفت عملاً این موقعیت جدید به ما تحمیل شد. موقعیتی که دست ما را از معرفی نامزد خالی کرده است. ترجیح ما این بود که ما می‌توانستیم نامزد داشته باشیم، پیش‌بینی کرده بودیم که تعدادی از نامزدها تایید صلاحیت می‌شوند، نظرسنجی‌های ملی را برگزار می‌کنیم و سپس بر مبنای نظرسنجی‌های ملی کاندیداهایی که بیشترین استقبال از جانب مردم با آنها همراه شده را به عنوان کاندیداها معرفی می‌کنیم اما طبیعی است که در یک روند کاملاً تعریف شده موضع ما این است که امکان معرفی نامزد از جانب جبهه اصلاحات ایران سلب شده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی خبری منتشر شد که جبهه‌ای تحت عنوان جبهه اصلاح‌طلبان ایران اعلام کرده که از کاندیدایی حمایت می‌کند و به دلیل تشابه اسمی این جبهه با جبهه اصلاحات ایران، صدا و سیما و برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی از این دست، با خبرسازی که این جبهه، همان جبهه اصلاحات ایران است، سعی می‌کردند که در واقع در اذهان عمومی تشویش ایجاد کنند که این جبهه اصلاحات است که این تصمیم را گرفته یا از درون جبهه اصلاحات دو تصمیم بیرون آمده است.

 سخنگوی جبهه اصلاحات ایران تأکید کرد: جبهه اصلاحات ایران هیچ ارتباطی با جبهه اصلاح‌طلبان ایران ندارد. زمانی که ما قصد ثبت عنوان جبهه اصلاحات ایران را داشتیم، در مرحله اول از وزارت کشور به ما اعلام شد که گروهی سال‌ها پیش چنین درخواستی داشتند یعنی تحت عنوان جبهه اصلاح‌طلبان ایران و معارض شدند اینکه آیا اساساً این جبهه اصلاح‌طلبان ایران به اطلاع کمیته ماده ۱۰ احزاب رسیده است یا خیر را اطلاع ندارم. شایسته بود که وقتی تحت چنین عنوانی در انتخابات اعلام موضع می‌کنند، اعلام می‌کردند که چه احزابی عضو این تشکیلات هستند و به این شکل سعی در اختلال تصمیمی که جبهه اصلاحات ایران گرفته نمی‌کردند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در کانال رسمی و صفحه اینستاگرام خود به صورت رسمی اعلام کرد که با توجه به اتفاقی که افتاده این جبهه هیچ ربطی به اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات ندارد و وقتی در چنین شرایطی اعلام موجودیت می‌کند در خبرگزاری‌های که طبیعتاً ماهیتشان مشخص است با توجه خاصی منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد که به دنبال اهداف دیگری هستند. در هر حال آنچه که باید در مورد آن توضیح ارائه شود این است که جبهه اصلاح‌طلبان ایران یک جبهه جداست؛ ما از احزابی که عضو آن جبهه هستند، هیچ اطلاعی نداریم و ارکانش اساساً مشخص نشده و هیچ ارتباطی با آقای خاتمی و جبهه اصلاحات ایران و احزاب اصلاح‌طلب ندارد.

منصوری خاطرنشان کرد: تصمیم در انتخابات پیش رو مشخص است؛ جمع‌بندی، جمع‌بندی مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران است و در واقع بنای این جبهه این است که با توجه به رد صلاحیت‌های فله‌ای نامزدهای جبهه اصلاحات ایران، امکانی برای حضور و مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری برایش باقی نمانده چون نامزدی برایش باقی نمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز