خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین بهره‌ برداری از طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی را به کشور بازگرداندیم/ به قدری طرح و پروژه آماده شده که دولت بعد نیز می‌تواند هر پنجشنبه افتتاح‌ها را ادامه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۳۰

رییس جمهور گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی که سال‌ها در کشورهای دیگر بوده و ما تلاش کردیم و توانستیم این اشیا را به کشور بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: ماه خرداد ماه حماسه‌ها در تاریخ کشور ماست. از سال ۴۲ خردادهای بسیار تاریخ ساز در کشور داشتیم؛ امسال نیز امیدواریم خردادی برای اینده کشور باشد ان‌شاالله مژده‌ها و بشارت‌هایی به همراه خود آورد.

رییس دولت افزود: افتتاح امروز ما شصت و نهمین افتتاح است و ممکن است در این هفته‌های پایانی ناچار شویم به جز پنجشنبه‌ها دوشنبه‌ها را نیز به افتتاح بهره‌برداری‌ها اختصاص دهیم.

وی گفت: به قدری طرح و پروژه برای ماه‌‌ها و سال‌های آینده آماده شده است که دولت بعد نیز می‌تواند هر پنجشنبه افتتاح‌ها را ادامه دهد؛ ما مسیر رشد و توسعه کشور را باید ادامه دهیم.

روحانی تأکید کرد: یکی از افتخارات دولت در بخش گردشگری این است که بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر یا شی تاریخی ما سال‌ها در کشورهای دیگر بوده و ما تلاش کردیم و توانستیم این اشیا را به کشور بازگردانیم. بخشی از احقاق حقوق مردم این است که آثار تاریخی را به کشور بازگردانیم.

رییس جمهور اضافه کرد: در این هشت سال تلاش بزرگی شد برای اینکه روستاها به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: در گذشته استان‌های اصفهان، شیراز و تبریز را مدنظر گردشگری تاریخی قرار می‌دادیم و گردشگری‌ها محدود شده بود در حالی که سراسر کشور ما می‌تواند جاذبه‌های بسیار خوبی برای گردشگری داشته باشد. 

روحانی ادامه داد: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و یک منبع تجدیدپذیر است، بنابراین باید این منابع را به عنوانی آثاری که خلق ثروت و اشتغال می‌کند و مهم‌ترین اینکه هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می‌دهد را حفظ کنیم.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: شما در اصفهان مشاهده می‌کنند که چگونه هنر ایرانی با آثار اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته و نشان می‌دهد مردم ما تمدنشان در چند هزار سال پیش چگونه بوده است اما امروز این تنوع بخشی در بخش گردشگری بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه آبرسانی، گازرسانی، برق‌رسانی، جاده، ارتباطات، بهداشت و اشتغال در روستاها کارهای زیادی شده  و شکل و شمایل روستاها متحمل شده که حتی می‌تواند مهاجرت معکوس را ایجاد کند. روستاها احیاء و آباد شده‌اند و جاذبه‌های بسیار خوبی برای گردشگری دارند.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به اینکه کرونا ۱۰۰ میلیون اشتغال را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در ایران هم ۱.۵ میلیون شغل تحت تاثیر کرونا هستند و گردشگری و حمل و نقل را تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند؛ البته امیدوارم با انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و البته رعایت مردم و با احتیاط، رونقی در گردشگری انجام شود.

وی افزود: همانطور که در گزارش آقای مونسان هم اشاره شد در این دولت تخت‌های استراحت ۲۱۹هزار به بیش از دو برابر یعنی ۴۶۵ هزار تخت رسیده است. در همین سال‌ها ۴۶۱ هتل ساخته و افتتاح شده و ۶۷۰ هتل در دست ساخت است. ۱۶۰ هزار میلیارد طرح و پروژه هم در این زمینه در دست احداث است. مردم فکر نکنند کار دولت یازدهم و دوازدهم فقط آنهایی است که افتتاح می‌شود. دولت بیش از اینها طرح در دست اجرا دارد. در بخش برق و نیروگاه که این روزها به خاطر برق گرفتار شده‌اند، ۲۰ هزار مگاوات برق افتتاح شده است. ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات در دست احداث است و یک نیروگاه در حال ساخت فقط ۱۴۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند. آثار زحمات بخش گردشگری سال‌های آینده دیده می‌شود و از سرمایه گذاری در این بخش پشیمان نمی‌شویم.

روحانی همچنین اظهار کرد: تمام تلاش دولت این است که تا پایان دولت پایان تحریم‌ها و مشکلات فراوان کرونا باشد؛ البته کرونا تمام نمی‌شود اما با واکسیناسیون بیش از ۱۴ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر، مرگ و میر به طور فزاینده کاهش یافته و به ۶۰ – ۷۰ نفر یا کمتر می‌رسد.

رئیس جمهور با بیان این‌که در زمینه‌ رفع تحریم‌ها هم کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، گفت: من نمی‌خواهم یکسری مسائل را بگویم اما می‌شد تحریم‌ها تمام شده باشد ولی حالا باید با اجماع و همفکری کار را انجام دهیم. از نظر من بخش‌های اصلی تحریم می‌تواند پایان یافته باشد، البته توافق وقتی کامل شد باید اجرا شود. این تصمیم ماست و تصمیم درستی است که همه چیز تمام شود بعد اجرا شروع شود. اگر می‌خواستیم بخش‌هایی را شروع کنیم مثل لغو تحریم و نفت و بانک امکان پذیر بود.  

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایط بهتری را مردم تجربه کنند. دولت در سخت‌ترین شرایط تاریخی یعنی جنگ اقتصادی و ویروس کرونا بود اما مردم یاری کردند و با فداکاری و حضورشان از روزهای سخت عبور می‌کنیم و روزهای بهتری در انتظار مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز