خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه اتریش در گفت‌وگو با ایلنا:

وین به‌دلیل میزبانی گفتگوهای برجامی دارای اهمیت تاریخی است/ می‌توانیم به نتایج مذاکرات خوش‌بین باشیم/ حفظ توافق هسته‌ای برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۶۶

سخنگوی وزارت خارجه اتریش تاکید کرد که کشورش به میزبانی نشست‌های وین ادامه خواهد داد چراکه معتقد است، حفظ توافق هسته‌ای همچنان برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است.

یوهانس آینگر سخنگوی وزارت امور خارجه کشور اتریش در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد روابط با ایران با غرب و روند گفت‌وگوهای وین در راستای احیای برجام پرداخت.

اتریش پشتیبان مداوم مذاکرات برجام است

یوهانس آینگر در ابتدا با اشاره به میزبانی کشور در مذاکرات برجام گفت: اتریش سال‌ها میزبان گفت‌وگوهای برجام بوده است و مصمم است که به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشور میزبان آژانس بین المللی انرژی اتمی پشتیبانی مداوم خود را از مذاکرات در حال انجام ارائه  کند.

وین به دلیل میزبانی گفت‌وگوهای برجامی دارای اهمیت تاریخی است

وی در ادامه یادآور شد: اجازه بدهید اینجا به نقل قول الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش برای شما اشاره کنم که معتقد است «اتریش همچنان یک پل‌ساز، به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های گفت‌وگو، میزبان کنفرانس‌های بین‌المللی و مذاکرات سطح بالا است.» به رغم دشواری‌های اجرای این نشست‌ها، باید نتیجه‌گیری کرد که وین به دلیل میزبانی گفت‌وگوهای برجامی دارای اهمیت تاریخی است و اتریش آماده است تا به عنوان میزبان به برگزاری این جلسات ادامه دهد.

حفظ توافق هسته‌ای همچنان برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است

این مقام اتریشی اظهار کرد: به طور کلی، برجام برای اتریش همچنان یکی از عناصر اصلی در ساختار منع گسترش سلاح‌های هسته ای جهانی است. از نظر اتریش، حفظ توافق هسته‌ای همچنان برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است. حتی اگر اتریش در میز مذاکره جایگاهی نداشته باشد.

می‌توانیم با احتیاط به نتیجه مذاکرات خوش‌بین باشیم

وی در ادامه در مورد پیشرفت در مذاکرات و نتیجه احتمالی این گفت‌وگوها گفت: گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم و مرتب این اخبار را دنبال می‌کنیم؛ به نظر می‌رسد که می‌توانیم با احتیاط به نتیجه مذاکرات خوش‌بین باشیم.

رابطه قوی و بالغ ایران و اتریش باید بیشتر توسعه یابد

سخنگوی وزارت خارجه اتریش در مورد روابط ایران و کشورش گفت: در خصوص روابط ایران و اتریش، هر دو کشور دارای بیش از ۷۰۰ سال رابطه مستند هستند که باید این روابط دیرینه را در نظر گرفت. این رابطه قوی و بالغ است و باید بیشتر توسعه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز