خبرگزاری کار ایران

بیانیه زهرا شجاعی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۲۰

زهرا شجاعی به روند بررسی صلاحیت‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحیم

 

وَمَا کَانَ رَبُّکَ لِیُهْلِکَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ

مادامی که اصلاح­طلبان درجامعه­ ای باشند، خداوند آنان را نابود نخواهد کرد.(سوره هود/ آیه۱۱۷)

《مردم شریف و قدرشناس ایران》

درمدت اعلام حضور، جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری چنان با شور و استقبال گرم شما ملت عزیز ایران در تهران و شهرستان‌های کشور رو به رو شدم که حتی عدم تأیید صلاحیت اینجانب از سوی اعضای شورای نگهبان نمی­‌توانست حلاوت این دوستی و نزدیکی به مردم را تلخ کند؛

طعم شیرین همراهی مردم تجربه­‌ای ­است که قطعاً بسیاری از دولتمردان از چشیدن آن محروم بوده و هستند. 

حضور من با پشتوانه دلگرمی مردم در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰، هدفی جز اصلاح تفسیر برخی سیاستگزاران از اعلام رسمی تفسیر صحیح از اصل ۱۱۵ قانون اساسی و واژه «رجل سیاسی» نداشت. 

انتشار انبوهی از پیام‌­ها، اخبار، گفت‌وگوها، کلیپ‌های تصویری و بحث‌های رسانه‌ای میان مردم، نخبگان و اهالی رسانه، نشان داد که هدف اصلی از حضور در فرایند کاندیداتوری، در راستای ایجاد گفتمان ملی، اجماع همگانی و پذیرش حضور زنان در بالاترین ارکان نهادهای اجرایی و تصمیم­‌سازی، محقق شده است. این امر قطعاً در دوره‌های بعدی با جدیت و امید بیشتری از سوی زنان دنبال خواهد شد.  

《خواهران وبرادران ارجمند》

انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی به روزهای اوج می‌رسد که کشور اسلامی ما با از دست دادن فرصتی تاریخی در رقابتی برابر میان زنان و مردان از یک سو و احزاب مختلف از سوی دیگر، در کورانی از مشکلات معیشتی قرار گرفته است؛ مشکلاتی ناشی از تحریم‌های ناعادلانه و اصرار بر سیاست‌های نخ نماشده که ایران را به انزوا کشانده است. 

رد صلاحیت گسترده نامزدهای جبهه اصلاحات، به بهانه‌های واهی نه تنها گره مصایب این کشور را کور می‌کند که با تشدید بی‌اعتمادی مردم و سردی مشارکت آنان پای صندوق‌های رأی در غیبت نامزدهای اصلح و کاهش آرا و سلب آزادی بیان، آب به آسیاب دشمنانی می‌ریزند که همواره انقلاب اسلامی ایران را به نقض دموکراسی و حقوق بشر متهم می‌کنند.

بنابراین، ضمن سپاس و ابراز ارادت به تمامی دوستان و هموطنان عزیز که با حمایت خود از کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری به معنای واقعی کلمه، به عینیت بخشی مفهوم عدالت جنسیتی کمک کردند، از خداوند متعال برای مردم و کشورم صلح، آشتی و آرامش و عزت و سربلندی طلب می­‌کنم.

 

إِنْ اُرِیدُ إِلّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ

زهرا شجاعی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز