خبرگزاری کار ایران

مدرسی در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییری در تایید صلاحیت‌ها رخ نمی‌دهد/ لیست موجود به دولت آتی ضربه می‌زند/ جریان منتقد اصولگرایان منسجم‌تر می‌شوند/ دوره ایدئولوژی بین اصولگرایان به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۵۳

یک فعال سیاسی تاکید کرد: دوره ایدئولوژی در بین اصولگرایان به پایان رسیده است و تمام اتفاقات در بستر منافع جناحی و شخصی خودشان رخ می دهد. ما از این رو منتقد اصولگرایی هستیم که منافع ملی را در سطح نازلتری بر منافع شخصی قرار می‌دهند.

فرید مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعلام اسامی هفت نفر از سوی شورای نگهبان به عنوان نامزدهای نهایی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این لیست را نشان‌دهنده چهره سیاسی برخی از اعضای شورای نگهبان می‌دانم و اتفاقا از آن استقبال خواهم کرد؛ چراکه اعتقادم بر این است که به آرایش جدید سیاسی در کشور کمک می‌کند و می‌تواند پیامدهای مثبتی را در این راستا داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که ممکن است این لیست ضربه قوی را برعکس تحلیل‌های موجود بر چهره حاکم  در اردوگاه اصولگرایی و دولت آتی این جریان بزند، اظهار داشت: معتقدم چنین رفتاری موجب می‌شود جریان منتقد اصولگرا منسجم و متشکل و قوی عمل می‌کند اماجریان مقابل به نوعی تنش و اختلافاتش را بیشتر می‌کند؛ زیرا جماعتی از جریان اصولگراها تائید صلاحیت نشدند و قاعدتا نسبت به این قضیه معترض هستند و جماعتی هم که تائید صلاحیت شدند شاید در دولت آتی سهمی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت بعدی ، دولتی خواهد بود که از نظر نیروی سیاسی و درونی به شدت ضعیف است و دچار حملات لحظه‌ای خواهد شد و جریان مقابل هم حتی اگر هیچ قدرت سیاسی نداشته باشد باتوجه به یک وضعیت رسانه‌ای متکثری که در جامعه وجود دارد می‌تواند حرفش را بزند و قاعدتاً در این حرف زدن جریان حاکم در دولت نفعی را نخواهد داشت.

مدرسی با بیان این که آنچه اتفاق افتاد یک شوکی بوده است، گفت: آن کسی که این شوک را ایجاد کرده است به اهدافش نخواهد رسید و متاسفانه و یا خوشبختانه اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد که به نوعی مثل مانند بازی بیلیارد که شما یک توپی را هدف می‌گیرید اما آن توپ به یک توپ دیگری می‌خورد و آن توپ وارد هدف می شود نه آن توپی که هدف گرفتید.

این فعال سیاسی اظهار داشت:  معتقدم در تصمیم گرفته شده تغییر جدی رخ نخواهد داد.

وی درباه این که گفته‌ می‌شود رئیسی فردی معتدل‌تر از جلیلی است و امکان دارد این دو به یک ائتلافی برسند، گفت: این ها شوخی است دیگر چیزی به نام تندرو و کندرو نداریم، وقتی که حاکم می‌شوند و همه در بستر منافع شخصی باهم به اختلاف نظر می‌پردازند.

مدرسی تاکید کرد: دوره ایدئولوژی در بین اصولگرایان به پایان رسیده است و تمام اتفاقات در بستر منافع جناحی و شخصی خودشان رخ می دهد. ما از این رو  منتقد اصولگرایی هستیم که منافع ملی را در سطح نازلتری بر منافع شخصی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز