خبرگزاری کار ایران

صوفی در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز بازی تمام نشده است/ باید منتظر روزهای آتی باشیم/ ممکن است یکی از داوطلبان با حکم حکومتی برگردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۲۵۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هنوز بازی تمام نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم، ای بسا کاندیدایی با حکم حکومتی برگردد و همچنین اصلاح‌طلبان را هم متقاعد کنند مانند سال ۹۲ که از آقای روحانی حمایت کردند از شخص دیگری در این دوره انتخابات حمایت کنند.

علی صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره هفت نامزد معرفی شده از سوی شورای نگهبان برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در واقع اصلاح‌طلبان کاندیدایی معرفی نکردند، هرچند در مرحله اول مجمع عمومی جبهه اصلاحات با معرفی ۱۰ نفر وارد فاز انتخابات شدند و آن‌ها برنامه‌های خودشان را ارائه کردند اما به دلیل آن که جبهه اصلاحات وارد مراحل بعدی نشد؛ یعنی رأی‌‌گیری‌های لازم «یک سوم» و«دوم سوم» را که نیاز داشت تا کاندیداها معرفی کنند انجام نداد، همه رفتند ثبت‌نام کردند تا بعد از تایید صلاحیت ‌ها افراد ارزیابی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در اصل جبهه اصلاحات کاندیدایی انتخاب نکرد؛ اما افرادی که ثبت‌نام کردند در جامعه به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات معرفی شدند و این جریان به روال سابق خود برگشت و منتظر شد صلاحیت‌ها بررسی شود و بعد بین افرادی که تایید شدند، آن کسی که اقبال عمومی بیشتری دارد و در مناظرات و رقابت‌های انتخاباتی پیشتاز  بود مورد حمایت مردم قرار گرفت را به عنوان گزینه نهایی معرفی کند.

صوفی گفت: درحال حاضر بین کسانی که معرفی شدند هنوز آقای همتی و مهرعلیزاده اصلاح‌طلب هستند. این دو نفر متعلق به جریان اصلاحات‌ هستند، مخصوصا آقای همتی که عضو حزب کارگزاران است و به نظر نمی‌آید این حزب در حال حاضر از رد آقایان جهانگیری و هاشمی ناراحت باشد چه بسا که کاندیدای اصلی‌شان هم آقای همتی باشد.

وی با بیان این که آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی و اعتدال و توسعه‌ای است، گفت: در مورد رئیس کل بانک مرکزی باید گفت حاکمیت و دولت از عملکردش راضی هستند و باید یادآوری کنم در آن دوره‌ای که نوسانات نرخ ارز و گرانی داشتیم، صداوسیما پوشش بسیار قوی از آقای همتی داشت و مرتب در بخش‌های خبری از وی دعوت می‌کرد و فضای رسانه ملی را در اختیار ایشان قرار می‌داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقای همتی کاندیدای مشترک حاکمیت و حزب اعتدال توسعه و کارگزاران است.

وی ادامه داد: معتقدم هنوز بازی تمام نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم، ای بسا کاندیدایی با حکم حکومتی برگردد و همچنین اصلاح‌طلبان را هم متقاعد کنند مانند سال ۹۲ که از آقای روحانی حمایت کردند از شخص دیگری در این دوره انتخابات حمایت کنند.

صوفی خاطر نشان کرد: درست است که آقای مهرعلیزاده هم اصلاح‌طلب است اما آن وفاقی که مشاهده می‌کنیم پشت پرده روی آقای همتی وجود دارد، روی ایشان نیست.

وی درباره این‌که فرق رئیسی و جلیلی در چیست و گفتمان این دو به کجا می‌رسد، اظهار داشت: آقای جلیلی از جبهه پایداری است و آقای رئیسی جریان اصولگرایی است و خودش را فراجناحی و مورد تایید و اجماع جریان اصولگرا نشان می‌دهد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بعدها فرق رئیسی و جلیلی متجلی خواهد شد و قطعا جلیلی که از جبهه پایداری و تند است به این جبهه وفادار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز