خبرگزاری کار ایران

بسته اخبار انتخاباتی ایلنا؛

از جلسه شورای وحدت با ابراهیم رئیسی و انتصاب مرتضی طلائی به عنوان رئیس ستاد این شورا تا تکذیب اجماع اصلاح‌طلبان با لاریجانی و یارانه ۶۰۰هزار تومانی مهمانپرست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۰۵۳

جلسه شورای وحدت با ابراهیم رئیسی، انتصاب مرتضی طلائی به عنوان رئیس ستاد این شورا، تکذیب اجماع اصلاح‌طلبان با لاریجانی، یارانه ۶۰۰هزار تومانی مهمانپرست، انصراف محمد عباسی به نفع رئیسی و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی انتخابات ازجمله مهمترین اخبار انتخاباتی امروز بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اهم اخبار انتخاباتی امروز، دوشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ به شرح ذیل است:

از جلسه شورای وحدت با ابراهیم رئیسی و انتصاب مرتضی طلائی به عنوان رئیس ستاد این شورا تا تکذیب اجماع اصلاح‌طلبان با لاریجانی و یارانه ۶۰۰هزار تومانی مهمانپرست

کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه در انتخابات امری نامرسوم است/ حرف‌های احمدی‌نژاد نشان می‌دهد با خودش درگیر است/ شورای نگهبان درباره نامزدهای تکراری‌ تصمیم جدی بگیرد

سید عباس نبوی رئیس موسسه تمدن و توسعه اسلامی و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌وگوی تفصیلی با ایلنا ضمن تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای اداره کشور نسبت به کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه، حضور  کاندیداهای تکراری و تحرکات اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین ایران، واکنش نشان داد.

 

واکنش چمران به احتمال پوششی بودن برخی کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری

مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با احتمال پوششی بودن برخی نامزدهای اصولگرا و حضور آن‌ها صرفاً به منطور کمک به سید ابراهیم رئیسی در جریان مناظرات انتخاباتی، گفت: کسانی که در این دوره در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند، پیش از این هم سابقه حضور و ثبت‌نام در انتخابات داشتند و کاندیدا شده‌اند، لذا از هم‌اکنون مساله یار کمکی یا پوششی بودن برای من مشخص نیست.

 

از جلسه شورای وحدت با ابراهیم رئیسی و انتصاب مرتضی طلائی به عنوان رئیس ستاد این شورا تا تکذیب اجماع اصلاح‌طلبان با لاریجانی و یارانه ۶۰۰هزار تومانی مهمانپرست

پزشکیان توانایی جذب آرای خاکستری را دارد/ احتمال اجماع کاندیدای اصلاح‌طلبان با لاریجانی وجود ندارد/حضور برخی کاندیداها در انتخابات، شبیه نقش محسن رضایی در ادوار گذشته است

علی تاجرنیا فعال سیاسی و قائم مقام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا به تحلیل آرایش جریانات سیاسی در عرصه انتخابات، شانس مسعود پزشکیان در جذب آراء خاکستری و احتمال ائتلاف با لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان پرداخت.

 

مهمانپرست: هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارم/برجام یک سراب بود/ قرار نیست به نفع کسی کنار برویم/ یارانه ۶۰۰هزار تومانی به هر ایرانی شدنی است

رامین مهمانپرست دیپلمات سابق و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی از امکانپذیر بودن پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به هر ایرانی گفت و البته هر گونه رابطه میان خود و محمود احمدی‌نژاد را تکذیب کرد.

وی همچنین احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع کاندیداهای دیگر را منتفی دانست.

 

نشست خبری قاضی‌زاده هاشمی لغو شد

نشست خبری سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شود، لغو شد.

 

جلسه شورای وحدت با سید ابراهیم رئیسی، با دعوت موحدی کرمانی

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب از برگزاری جلسه این شورا با سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه دوم خرداد با دعوت آیت الله موحدی کرمانی خبر داد.

وی همچنین از انتصاب مرتضی طلائی به عنوان رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در انتخابات پیش‌رو خبر داد.

 

محمد عباسی از ادامه رقابت انصراف داد

محمد عباسی وزیر ورزش دولت دهم پس از دیدار با سید ابراهیم رئیسی با اعلام حمایت از وی، انصراف خود را ادامه کاندیداتوری در انتخابات اعلام کرد.

 

نامی: انصراف نداده‌ام و منتظر اعلام نتایج تاییدصلاحیت‌ها هستم

امیر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی، خبرهای منتشر شده پیرامون انصرافش از ادامه کاندیداتوری در انتخابات را تکذیب کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت: هنوز نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام نشده است اما بنده انصراف نداده‌ام و اگر صلاحیت بنده نیز تایید شود در کنار آقای رئیسی خواهم ماند.

 

 

دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد منتشر شد

ظهر امروز کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، در ۱۵ بند منتشر کرد.

این دستورالعمل ۱۵ بندی شامل کلیه موارد پیرامون برگزاری انتخابات و همچنین روند فعالیت های تبلیغاتی ایام انتخابات بود که ممنوعیت هرگونه تجمع با هر عنوان در مکان‌های سربسته، اختصاص اینترنت رایگان یا با تخفیفات موثر در ایام تبلیغات انتخاباتی به عموم مردم، تعیین ضوابط برگزاری تجمع‌های انتخاباتی در اماکن بدون سقف و البته امکان تمدید مهلت رای گیری با هماهنگی شورای نگهبان تا ساعت ۲ بامداد روز بعد را می‌توان از جمله مهمترین موارد در این دستورالعمل دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز