خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی:

پیروزی محور مقاومت، درس بزرگی برای ملت‌های مسلمان منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۹۹۳

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با همتای عراقی خود حسن کریم مطر الکعبی نائب رئیس مجلس عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای دیدار با همتای خود در مجلس عراق، با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و قدمت جایگاه دو کشور در منطقه گفت: «عراق کشوری است که ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تعامل با این کشور همواره استقبال کرده و مردم ایران نیز علاقمند به روابط آزاد با این کشور هستند».

وی همچنین بیان کرد: «روابط و مراودات دو کشور بعد از سقوط حزب بعث بسیار حسنه شد و امیدواریم که تعاملات در سطح استراتژیک، امنیتی، سیاسی و اقتصادی عمق پیدا کند».

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در غزه و منطقه شیخ جراح اظهار داشت: «امروزه موازنه قدرت در جهان درحال دگرگونی است و پیروزی محور مقاومت بر رژیم صهیونیستی، درس بزرگی برای همه ملتهای مسلمان منطقه است».

قاضی زاده هاشمی آمریکا را دوستار هیچ کشوری ندانست و تصریح کرد: «آمریکا دشمن تمامی ملتهای منطقه است و اجازه مداخله در مسائل داخلی همه کشورها را به خود داده است».

وی افزود: « اندیشه غیرمسئولانه آمریکا در شرایط کنونی تجزیه کشورهای مسلمان است و اگر بتواند بار دیگر داعش را بر منطقه حاکم خواهد کرد».

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی روابط ریشه دار، خونی و برادرانه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را مد نظر قرار داده و گفت: «شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس سند تعاملات ریشه دار و خونی دو ملت در خط مقدم جبهه مقاومت بر علیه جریان تکفیری و تروریستی است».

وی گفت وگو نسبت به حل روادید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران به دنبال ثبات دائم و امنیت در عراق است و علاقمند است همکاری های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور رونق گرفته و خواهان حل موانع روادیدها از طریق کمیته مشترک هماهنگ کننده است».

قاضی زاده هاشمی مراودات پارلمانی و تعاملات فیمابین از طریق سفر گروه های دوستی پارلمانی، کمیسیون های مشترک دو کشور را دلیل موجه برای افزایش و تقویت همکاری های دو کشور دانست.

حسن کریم مطر الکعبی نائب رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار، با تبریک پیروزی فلسطینیان بر رژیم اشغالگر قدس گفت: « توان دفاعی محور مقاومت و فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را به زانو در آورد و عزت جهان اسلام را موجب گردید».

وی در ادامه اظهار داشت: «روابط و همکاریهای دو کشور از طریق تعاملات پارلمانی تقویت خواهد شد و نقشی پر رنگ خواهد گرفت».

الکعبی سقوط دیکتاتوری حزب بعث عراق را مقدمه ای برای تعمیق پیوندهای فیمابین دو کشور دانست و عنوان کرد: « تعاملات و همکاری در سطوح مختلف دولت، ملت و پارلمان درحال گسترش است و پارلمان عراق از ارتقاء همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند».

این دیدار که در حاشیه نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی برگزار گردید، حول تحولات فلسطین، محور مقاومت، تعاملات و همکاری های فیمابین از سوی دیگر نمایندگان پارلمان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز