خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه مینه سوتا:

رهبری حزب جمهوری‌خواه با خیالات پارانوئید خود را بی‌اعتبار کرده است/ بایدن مخالفت‌های اسرائیل با احیای برجام را نادیده بگیرد/ رسیدن به توافق با مذاکره تنها گزینه واقعی برای واشنگتن و تهران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۱۷

استاد علوم سیاسی تاکید کرد: احیای توافق هسته‌ای دارای منافع بلندمدت برای هر دو ملت ایران و آمریکا است و رسیدن به توافق با مذاکره تنها گزینه واقعی برای واشنگتن و تهران است.

اسکات لادرمن (Scott Laderman) استاد علوم سیاسی و روابط بینالملل و تاریخ سیاسی دانشگاه مینه سوتا آمریکا است. حوزه تخصصی او تاریخ روابط بینالملل و تاریخ سیاست خارجی آمریکاست. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها و مذاکرات وین در راستای احیای برجام بیان کرد.

دولت بایدن واقعاً علاقه‌مند به احیای توافق هسته‌ای است

رهبری حزب جمهوری‌خواه با خیالات پارانوئید خود را بی‌اعتبار کرده است

اسکات لادرمن در ابتدا در مورد احیای برجام بعد از مذاکرات وین گفت: می‌توانم به طور کلی بگویم که معتقدم دولت بایدن واقعاً علاقه‌مند به احیای توافق هسته‌ای شاید  به شکل اصلاح شده آن است. من معتقدم که ممکن است مخالفتی با توافق در حزب جمهوری‌خواه وجود داشته باشد، اما رهبری این حزب با پذیرفتن شرم‌آور خیالات پارانوئید و خصومت آشکار با حزب دموکرات، چنان خود را بی‌اعتبار کرده است که دولت باید با نادیده گرفتن مخالفت جمهوری‌خواهان احساس راحتی کند و می‌تواند به راحتی این مخالفت‌ها را نادیده بگیرد.

امنیت اسرائیل به دلیل نظامی‌گری گستاخانه آن و دهه‌ها اشغال فلسطین تهدید می‌شود

بایدن باید مخالفت‌های اسرائیل با احیای برجام را نادیده بگیرد

وی در ادامه به مخالفت‌های احتمالی اسرائیل با برجام اشاره کرد و گفت: همانطور که گفتید مخالفتی با توافق در میان به اصطلاح "حامیان اسرائیل" وجود دارد، اما دولت بایدن هم باید با نادیده گرفتن این افراد که هرگونه منافع سیاسی یا دیپلماتیک برای ایران را تهدیدی برای قدرت اسرائیل می‌دانند ، احساس راحتی کند و به راحتی این مخالفت‌ها را نادیده بگیرد.

اسکات لادرمن یادآور شد: متأسفانه، آنها تلاش برای تسلط اسرائیل بر قدرت منطقه‌ای را با امنیت اسرائیل برابر می‌دانند. به اعتقاد من عکس این واقعیت است؛ امنیت اسرائیل به دلیل نظامی‌گری گستاخانه خودش و دهه‌ها اشغال سرزمین‌های فلسطین تهدید می شود.

احیای توافق هسته‌ای دارای منافع بلندمدت برای هر دو ملت ایران و آمریکا است

رسیدن به توافق با مذاکره تنها گزینه واقعی برای واشنگتن و تهران است

این استاد دانشگاه گفت: واقعیت اساسی که ذهن سازنده امنیت ایالات متحده باید آن را تشخیص دهد، این است که رسیدن به توافق با مذاکره تنها گزینه واقعی برای واشنگتن و تهران است. احیای توافق هسته‌ای دارای منافع بلندمدت برای هر دو ملت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز