خبرگزاری کار ایران

در خواست عجیب یک نماینده در نطق میان دستور:

نیک‌بین: دولت تدبیر باید نسبت به وضع موجود در دادگاه محاکمه شود/ بچه‌های روستایی برای اینترنت باید به قله‌های مرتفع بروند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۱۶

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: آشناها و ناآشناها می گفتند ریاست‌جمهوری کاره ای نیست و جالب است برای هیچ کاره شدن به باور غلط خودشان امروز صف کشیده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز یکشنبه ۲ خرداد مجلس شورای اسلامی، جواد نیک بین با قرائت آیه "افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد"،در نطق میان دستور خود گفت: وزیر محترم نیرو شما باید نیرو دهنده به مردم باشید نه اینکه جلوی نیروی مردم را بگیرید؛ تمام نیروی خود را در راه خدمت و  اعمال قانون برای ملت باید صرف کنید.

وی با بیان اینکه تمام روستاییان در موضوع ادغام آب روستایی و شهری متضرر شده‌اند، تاکید کرد: وزارت نیرو باید همه هَم و غمش در دفاع از مردم باشد؛ شما اگر مخالف برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی هستید، چرا جلوی چاه موتور های غیرمجاز را نمی گیرید ؟ چاه موتورهای غیرمجاز توسط چه کسانی حفر می شود؟ ثروتمندان ،آقازاده‌ها، آشناهای مسئولین بلندبالا ؟جلوی اینها را باید بگیرید. در یک جا بجایی چاه موتور  چندین لیتر از لیتراژ  چاه موتورها را کم می‌کنید. در کدام قانون آمده است؟من تمام قوانین مصوب مجلس را خواندم و این خلاف قانون مصوب مجلس است.

وی ادامه داد: پول جرایمی که از چاه موتورها اخذ می کنید در کجا هزینه می کنید؟ چرا به کشاورزان فشار می آورید ؟از جمله سیاست های غلط این دولت در خصوص نان و دام است چرا  نانوایی آردش را به دام می دهد ؟ چون به دامدار خوراک دام نمی‌دهیم؛ چون برای نانوایی دار ،پخت نان صرف نمی کند؛ چون شما کشاورزی را از بین برده اید ،چون با سیاست های شما کشاورز و دامدار در این کشور در این کشور راهی ندارد جز اینکه بمیرد. جالب‌تر این که خوراک دام نمی‌دهیم؛ اما ذبح دام را ممنوع کرده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ارتباطات، مطرح کرد: وزیر ارتباطات؛ در منطقه ترشیز، قالب روستاییان از اینترنت مطلوب برخوردار نیستند. نه روستای خور اینترنتش در خور شان است نه روستای سنگ پیر که جوانانش در امید به اینترنت پیر شده‌اند. بچه‌ها برای اینترنت باید به قله‌های مرتفع بروند.

نیک بین ادامه داد: آقای آذری جهرمی؛ شما مسئول رسانه مردم هستید نه مسئول رسانه آدم هایی که برجام‌های ۲۰ دقیقه‌ای را در مجلس مصوب کردند. وضعیت کشور وضع خوبی است اما نظارت بسیار ضعیف است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس  با اشاره به فساد دو شرکت دخانیتیBAT  و JTI   مطرح کرد: مسولان امنیتی و نظارتی یک سری به شرکت‌های  دخانیاتی بزنند. همچون شرکت دخانیات بی ای تی و شرکت جی تی آی شرکت‌های بزرگ و غول پیکر این کشور هستند. چه خان هایی که در این شرکت‌ها معروف شده‌اند. فساد در این شرکت‌ها از اساس  و بنیان وجود دارد .تحقیق و تفحص در این شرکت‌ها باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: جاده های منطقه ترشیز جزو مسائل خجالت آور است. ۴۲سال از انقلاب می گذرد و در چند سال اخیر بیش از ۸۰۰ نفر در ۲۰۰ کیلومتری جاده کشته شده‌اند؛ در همین چند شب پیش ،دو جوان کوهسرخی بر اثر سقوط سنگ های غول پیکر جان خود را از دست داده اند.آقای وزیر راه؛ من به شما عرض می‌کنم اینها روحشان را به خدا و و اعضاء و جوارح شان را به مردم اهدا کردند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس خطاب به وزیر راه تاکید کرد: وزیر محترم؛ در بین مردم بیایید و در این مسیر رفت و آمد کنید. از اوضاع مردم آگاه شوید و بدانید که  مردم چه می کشند. آتش بگیر تا بدانی چه می کشم/ احساس سوختن به تماشا نمی شود.

نیک بین در ادامه خاطرنشان کرد: هرچه زودتر ماده ۲۳ و مطالعات مسیر کوهسرخ به نیشابور انجام شود. طرح های تفصیلی شهرها باید بر اساس منافع مردم باشد؛ وقتی که قشر مستضعف و محروم در حاشیه شهرها اسکان دارند. هر چقدر می توانیم باید  این قانون را به نحو به مردم تفسیر کنیم .خیلی از سازمان ها و نهادها در  اراضی ملی تصرف می کنند اما هیچ کسی نیست که از اینها سوال کند.از مردم محرومی که در حاشیه شهرها خانه می سازند،باید حمایت کنیم .

وی ادامه داد:در مجموعه شهری مشهد، مجموعه شهرداری کوه پارکی بسیار زیبا برای تنفسگاه شهر مشهد احداث کرده است؛ اما نمی‌دانم چرا ارتش ده‌ها هکتار اراضی را بدون برنامه مشخص تصرف کرده است؟ نه خودش استفاده می‌کند و نه مردم. در کاشمر در اراضی شمال غربی شهر هیچ گونه زیرساختی وجود ندارد؛ اما شهر به آن سمت پیشرفت می کند. چراکه  اراضی ملی در آنجاست و منافع وزارتخانه‌ها در آنجاست. خواهش می کنم با دقت منافع مردم را پیگیری کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی دولت اشاره کرد: ۸ سال یا بهتر بگویم ۳۲ سال در متن اجرایی این کشور بودند و متاسفانه مسبب این وضع موجود هستند؛ همین آشناها و ناآشناها می گفتند ریاست‌جمهوری کاره ای نیست و جالب است برای هیچ کاره شدن به باور غلط خودشان امروز صف کشیده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر  این دولت به سر می بریم. از قوه قضاییه می خواهم بعد از اتمام این دولت ،رئیس دولت را  ممنوع الخروج و در دادگاه نسبت به قول ها و نسبت به وضع موجود محاکمه کند. خناسان از اول انقلاب تا به امروز برنامه‌های مفصلی برای انقلاب داشته اند؛ هر روز می‌گفتند، هفته آینده انقلاب کارش تمام است هر روز میگفتندامسال کار انقلاب تمام است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس  در پایان تاکید کرد: نمایندگان محترم از زبان شما و زبان مردم می‌گویم ؛در این چهل سال هیچ لطمه‌ای به انقلاب وارد نشده است،اگر خطری به انقلاب وارد شده از سمت خود مسئولین داخلی کشور بوده است. ما دشمنی غیر از حوزه داخلی نداریم. دشمنان خارجی تاثیری ندارند، اما خطابم به دشمنان داخلی و خارجی یک چیز است که دشمن بداند :هفت آسمان اوج فلک را که رد کند/ قدش نمی رسد سید علی را رصد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز