خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

سلیمی: فیلم‌ها و تصاویر مراکز هسته‌ای از دوربین‌ها پاک شود/ قالیباف: در اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مصمم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۰۸۴

رئیس مجلس تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی در زمان خودش و بر اساس مصوبات اجرا شده و ما مصمم به اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ خرداد) مجلس شورای اسلامی  در اخطار اصل ۵۷، ۸۴ و اصل ۷۷ و ۸۵ قانون اساسی گفت: لایحه قانون ارزش افزوده که تاریخ ۱۲ اردیبهشت به تصویب رسید اعضای کمیسیون اقتصادی اعلام کردند که بایستی آن را اصلاح کرده و مقرر کردند که ۶ ماه پس از ابلاغ قانون به رئیس‌جمهور اجرایی شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم اکنون در حال برطرف کردن ایراد آن است هر چند که این ایراد فقط مربوط به تاریخ است و چیز دیگری نبوده است و چرا باید ۶ ماه اجرای این قانون باشد و عملا ۴ ماه بعد کشور را معطل خواهیم کرد. در حالی که این قانون نهایی شده و صرفا فقط بحث تاریخ مطرح بوده است. بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی قائل به تفکیک قوا هستیم و مجلس قانون‌گذاری کرده و دولت بایستی آن را اجرا کند.

وی  با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ماه فرصت داشته و این فرصت روز گذشته پایان یافته است و بر اساس قانون بایستی کلیه فیلم‌هایی که ضبط شده است پاک شود. آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بایستی خبر دهد که به دلیل آنکه فرجه‌ای که به آژانس بین‌المللی اتمی داده‌ایم به پایان رسیده است اعلام کند که این فیلم‌ها پاک شده است و ذخیره‌ای از فیلم‌ها وجود ندارد و این موضوع عین قانون است.

سلیمی بیان کرد:نبایستی اجازه دهیم اقدام راهبردی مانند اقدام متقابل شود این در حالی است که در قانون اقدام متقابل هر چه مجلس اعلام می‌کرد گزارش ۶ ماهه بایستی ارائه شود ولی برخی آقایان این کار را نکرده و تخلف انجام دادند و متأسفانه به این قانون عمل نکردند. آقای قالیباف شما بایستی با آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دهید که حتما این فیلم‌ها حذف شود و متأسفانه تا کنون این موضوع تأخیر داشته و اعلام خبر آن هم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حفظ شأن مجلس همین موارد است و بایستی نص قانون اجرا شود و به همین دلیل بایستی برای اجرای قانون پافشاری کنیم و نبایستی اینگونه باشد که برخی آقایان مسیر دیگری را بروند و مجلس هم مسیر دیگری را برود. البته مجلس یازدهم مجلس قبلی نیست.

محمدباقر قالیباف که ریاست مجلس را برعهده دارد در پاسخ به این تذکر سلیمی گفت: حتما قانون اقدام راهبردی در زمان خودش و بر اساس مصوبات اجرا شده و ما مصمم به اجرای آن هستیم.  مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید داشته‌اند که بایستی این موضوع حتماً اجرایی شود.در تاریخ اول خرداد که مبنای سه ماه حذف فیلم‌ها بوده است بعد از این سه ماه حتما سازمان انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و انتقال آنها را ندارد و موضوع کاملا روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:روز گذشته هم این موضوع بحث شده و در این باره تصمیم‌گیری شد و مطمئن باشید که درباره اجرای آن موضوع را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز