خبرگزاری کار ایران

مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیشترین طرح‌های عمرانی در دولتی افتتاح شد که کمترین درآمد نفتی را داشت/ تخریب دولت باعث ناامیدی مردم از صندوق‌‌های رای شده است/ برخی می‌خواهند در فضای مشارکت حداقلی به اهداف خود برسند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۲۵

استاندار پیشین تهران با تاکید بر اینکه باید منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهیم، گفت: برخی برای اینکه نشان دهند دولت فعلی دولت ناموفقی است، از انجام هیچ اقدام تخریبی مضایقه نکردند و همین مسئله نیز باعث ایجاد ناامیدی و دلسردی در مردم شد.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل فضای انتخاباتی کشور و همچنین نگرانی از احتمال مشارکت پایین در انتخابات ۲۸ خردادماه گفت: مردم به دلیل مصائب و مشکلات معیشتی و اقتصادی ناراحت هستند و البته موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی کشور هم در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که مشکلات از سمت قوه اجرایی کشور دیده شده و گویی تمام مشکلات ناشی از عملکرد آن‌هایی است که مردم انتخاب کرده‌اند و همین امر نیز باعث شده تا در میان مردم این باور ایجاد شود که ما رای دادیم و افراد منتخب ما قادر به رفع مشکلات نبودند. واقعیت این است که ما امروز با مشکلات اقتصادی، قانونی و قضائی مواجه هستیم که همه دست در دست هم داده‌اند تا این نارضایتی عمومی ایجاد شود و مردم همه این مشکلات را از چشم دولت می‌بینند، در حالی که هر سه قوه در وقوع آسیب‌های اجتماعی دخیل هستند.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل کلان نیز، موضوعات به گونه‌ای مطرح می‌شود که برای مردم سوال‌برانگیز است؛ برای مثال در خصوص برجام ما شاهد هستیم؛ عده‌ای که در مورد همه مسائل اظهارنظر می‌کنند و خود را همه کاره کشور می‌دانند، در این مورد نیز به گونه‌ای به بیان نظرات خود می‌پردازند که مردم را با این سردرگمی مواجه کنند که اگر ما در انتخابات شرکت کردیم و رای دادیم هیچ تاثیری بر بهبود شرایط نداشته است، در حالی که ما شاهد بودیم که بخش قابل توجهی از مشکلات کشور از آنجایی ناشی شد که ترامپ با فشار اسرائیل و سعودی از برجام خارج و سیاست فشار حداکثری را اعمال کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌ها برای تبیین این مسائل برای جامعه استفاده کنیم و با مردم صادقانه صحبت کنیم، گفت: متاسفانه دائم مطالب به گونه‌ای ضد و نقیض برای مردم بیان می‌‎شود؛ برای مثال در حالی که می‌دانیم امروز کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نفت ما را کسی نمی‌خرد اما از دولت توقع داریم کشور را به همان گونه‌ای اداره کند که نفت می‌فروختیم و درآمدهای ما بالا بود؛ در صورتیکه باید دولت‌ها را با توجه به شرایط موجود با هم مقایسه کنیم.

استاندار پیشین تهران گفت:‌ در شرایط تحریم و چنین فشاری نیز شاهد بودیم که دولت قدم‌های بزرگی برداشته است و رئیس‌جمهور نیز بارها با عدد و رقم این مساله را بیان کرده‌اند که ما در حالی شاهد افتتاح بیشترین طرح‌های عمرانی بودیم که درآمد نفتی در کمترین میزان خود قرار داشت؛  اما تخریب‌ها به حدی بالا است که مشکلات و فسادهایی که از سال‌ها پیش از دولت کنونی آغاز شده و مربوط به سنوات قبل است را امروز به عنوان مشکلات کشور پررنگ می‌کنند و این باعث ناامیدی جامعه از صندوق رای می‌شود؛ البته در میانه این هجمه‌ها و فشارها نیز دولت نتوانست آن طور که باید از عملکرد خود دفاع کند و همه این مسائل در کنار هم قرار گرفته است تا امروز شاهد این میزان دلسردی باشیم. البته دولت می‌توانست با استفاده بهتر از همه امکانات کشور و به کارگیری توانمندی‌های علمی افراد فشار اقتصادی بر مردم را تا حدی سامان دهد.

وی افزود: افرادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در عرصه حاضر شده‌اند اما امروز برای مردم افراد مهم نیستند و در بهترین حالت در مرتبه دوم قرار می‌گیرند؛ مساله مهم در حال حاضر مردمی هستند که باید با آنها صحبت کنیم و برای اقداماتی که قول دادیم و عمل نکردیم، پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: البته در این میان عده‌ای هم هستند که خلاف نظر مقام معظم رهبری دوست ندارند مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند تا در فضایی با مشارکت حداقلی به اهداف خود برسند برنامه‌شان همین است؛ در صورتی که چنین نگاهی هیچ گاه کشور را به اهدافی که مد نظر دارد نمی‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه باید منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهیم، گفت:  برخی برای اینکه نشان دهند دولت فعلی دولت ناموفقی است، از انجام هیچ اقدام تخریبی مضایقه نکردند و همین مسئله نیز باعث ایجاد ناامیدی و دلسردی در مردم شد.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که چه اقدامی می‌تواند چاره‌ساز فضای دلسردی از صندوق رای باشد تا مردم باز هم در موعد انتخابات پای صندوق رای بیایند، گفت: لازم است این بار جدای از نام‌ها، برنامه برای انتخابات مدنظر قرار بگیرد و هر نامزدی بگوید راهکارش برای مقابله با هر مشکل چیست؛ البته این برنامه‌ها باید با عملکرد پیشین افراد نیز مستند شود تا ببینیم چه کسی امروز چه حرفی می‌زند.     

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی حضور مردم در پای صندوق رای که حق طبیعی آن‌ها است و انتخاب فردی که برنامه بهتری را ارائه داده و سابقه او هم نشان‌دهنده عملکرد مثبت است، می‌تواند برای کشور در عرصه بین‌الملل حائز اهمیت باشد. مسئولان باید با توجه به منافع ملی، خاضعانه از مردم برای حضور در انتخابات درخواست کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز