خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه پرینستون در گفت‌وگو با ایلنا:

هرچه رئیس‌جمهور منتخب ایران میانه‌روتر باشد، احتمال توافق با تهران بیشتر است/ تا پایان سال شاهد احیای برجام خواهیم بود/ بایدن اجازه نمی‌دهد درگیری‌های خاورمیانه مانع توافق شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۷۴۹

استاد دانشگاه پرینستون تاکید کرد که عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد.

مارتین اس فلاهرتی (Martin S. Flaherty)، استاد روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه پرینستون در آمریکا است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های سیاست خارجه، روابط بین‌الملل و حقوق بشر تحقیق، بررسی و تدریس کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره جلسات وین و احیای برجام بیان کرد.

احتمالا تحریم‌ها علیه ایران نسبتاً زود، برداشته شوند

نشست وین باید منجر به راه حل نهایی برای احیای توافق شود

مارتین اس فلاهرتی در ابتدا با ابراز امیدواری از نشست وین گفت: من فکر می‌کنم این اولین قدم امیدوارکننده برای پیوستن مجدد ایالات متحده به برجام و لغو تحریم‌ها است. نشست وین اقدام اولیه در مسیر احیای توافق است ولی باید منجر به راه حل نهایی برای احیای توافق شود.

‌وی افزود: در دوران دولت قبل ایالات متحده مایل نبود تقاضای آشکار ایران برای لغو تحریم‌ها قبل از هرگونه نشست مستقیم را بپذیرد. همانطور که گفته شده، دولت بایدن بسیار متفاوت از ترامپ است، به این معنی که این احتمال وجود دارد که تحریم‌ها علیه ایران شاید نسبتاً زود، برداشته شوند.

بایدن اجازه نمی‌دهد درگیری‌های خاورمیانه مانع از امضای توافق با ایران شود

امیدوارم نهایتا تا پایان سال شاهد توافق برجام باشیم 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: معتقدم که دولت بایدن می‌خواهد آنچه را که دولت اوباما روی آن کار کرده را بازگرداند و در مسیر احیای توافق با ایران کاملا جدی است‌. به نظر من ایران هم با احیای توافق به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد.

فلاهرتی به بدخواهی‌های اسرائیل و کشورهای منطقه که ممکن است مانع از احیای توافق شود اشاره کرد و گفت: شک دارم که دولت بایدن اجازه دهد که درگیری‌های خاورمیانه مانع از امضای یک توافق دوباره با ایران شود. امیدوارم نهایتا تا پایان سال شاهد توافق برجام باشیم.

هرچه رئیس‌جمهور منتخب ایران میانه‌روتر باشد، احتمال توافق با تهران بیشتر است

وی هم چنین در مورد انتخابات پیش‌رو در ایران و تاثیر آن در روند احیای برجام گفت: من با سیاست ‌های انتخاباتی ایران آشنایی کافی ندارم. اما بدیهی است که هرچه رئیس‌جمهور منتخب ایران میانه‌روتر باشد، احتمال توافق با تهران نیز بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز