خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو بورل:

تداوم تحریم‌ها به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۱۸

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی (دونالد) ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت (جو) بایدن قابل قبول نیست. تغییر بنیادین این رویکرد به عنوان شرط لازم برای موفقیت گفت‌وگوها در وین، تصمیم سیاسی است که رئیس‌جمهور آمریکا باید اتخاذ کند.

به گزرش ایلنا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد. 

در این گفت‌وگو، آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین و پیشرفت‌های قابل توجه انجام شده همچنین موضوعات باقی‌مانده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از تلاش‌های بورل و همکارانش در سرویس اقدام خارجی اتحادیه، از تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا طی ۵ ماه گذشته و نقض ادامه‌دار تعهدات این کشور انتقاد کرد. 

ظریف با بیان اینکه تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین امریکا به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قابل قبول نیست، گفت: تغییر بنیادین این رویکرد به عنوان شرط لازم برای موفقیت گفت‌وگوها در وین، تصمیم سیاسی است که رئیس‌جمهور آمریکا باید اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز