خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد:

تاکید ایران بر همبستگی با آرمان و حمایت از ملت فلسطین/فلسطینیان در برابر رژیم آپارتاید حق دفاع دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۲۹۷

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: فلسطینیان در برابر ستمگری رژیم آپارتاید اسرائیل حق دفاع دارند.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در مجمع اضطراری سازمان ملل با موضوع فلسطین با یادآوری اینکه جهان شاهد بی رحمی‌های سهمگینی است که رژیم اسرائیل علیه بی‌گناهان فلسطینی مرتکب می‌شود افزود: برای بیش از هفت دهه، سیاست‌ها و اقدامات بی‌رحمانه اسرائیلی به طور اساسی حقوق بشری و کرامت مردم فلسطین را نقض کرده است. در نتیجه، فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان، دارایی‌ها و مشاغل خودشان محروم شده‌اند در حالیکه با زور از خانه‌هایشان بیرون رانده می‌شوند و هدف خشونت، ترور و ارعاب قرار می‌گیرند.

تخت روانچی اضافه کرد: رژیم اسرائیل، مطابق با سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه آپارتاید تحت عنوان "یک کشور یهودی"، هرگونه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را نفی کرده است. علاوه بر این، اقدامات و تحریکات بی سابقه‌ای برای تسریع در یهودی سازی القدس الشریف و تغییر ترکیب جمعیتی آن از طریق حذف مسیحیان و مسلمانان فلسطینی در این شهر مقدس انجام داده است.

وی گفت: طی هفته گذشته، نیرو‌های اسرائیلی نوار غزه، بزرگترین زندان رو باز جهان را بمباران و از طریق انجام جنگی نامتناسب با استفاده از سلاح‌های پیشرفته به بی رحمانه‌ترین و وحشیانه‌ترین حالت، صد‌ها فلسطینی را قتل عام و هزاران غیرنظامی را زخمی کرده اند.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در بحبوحه همه‌گیری کنونی، حمله نظامی اسرائیل علیه غزه، هزاران خانه را ویران، ساختمان‌های مسکونی و تجاری از جمله محل اقامت روزنامه نگاران را تخریب کرده و به سایر زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی با نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه آسیب رسانده است. آن‌ها حتی رئیس تیم پاسخ به کووید-۱۹ غزه را نیز کشتند.

تخت روانچی تصریح کرد: شورای امنیت با وجود ادامه آوارگی گسترده، اشغال و آزار و اذیت مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل، همچنان از سوی ایالات متحده برای اجرای وظایف خود طبق منشور ملل متحد و مسئولیت خود در جلوگیری از نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد منع می‌شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: در این راستا، مجمع عمومی به عنوان وجدان جمعی جامعه بین المللی، مسئولیت حیاتی در محکومیت تجاوزات نظامی اسرائیل و پاکسازی قومی آن و اتخاذ اقدامات لازم برای پاسخگویی اسرائیل در قبال جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را دارد.

تخت روانچی اضافه کرد: رویکرد غیراخلاقی برخی دولت‌های غربی در برابر سازی قربانیان با مجرمان، مذموم، ناعادلانه و ناپذیرفتنی است و ما تأکید می‌کنیم که مردم فلسطین به طور کامل حق دفاع از خود و نادیده گرفتن شگرد‌های استبدادی این رژیم نژادپرستانه آپارتاید را دارند. غصب محله عرب‌ها در اطراف مسجد الاقصی، بیهوده بودن عادی‌سازی برخی از کشور‌های عربی را ثابت می‌کند.

وی ادامه داد: بدیهی است که تنها راه صلح در فلسطین، برگزاری همه پرسی در میان همه ساکنان فلسطین، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان از جمله آوارگان فلسطینی و مهاجران است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: ایران بار دیگر بر حمایت قاطع خود و همبستگی با آرمان فلسطین و بر تعهدش برای ادامه حمایت از ملت فلسطین در تلاش برای دستیابی به حقوق مسلم و آمال و آرزو‌های مشروع ملی از جمله حق آن‌ها برای تعیین سرنوشت، آزادی و استقلال در کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف تأکید می‌کند.

پیشتر قرار بود دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره مسایل اخیر غزه و فلسطین را محمد جواد وزیرامورخارجه کشورمان به صورت مجازی (وبینار) از تهران ارائه کند، اما به علت مشکلات فنی در سازمان ملل برای هیچ کشوری ارتباط مجازی از پایتخت‌ها میسر نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز