خبرگزاری کار ایران

صادقی در نشست «دانشگاه و انتخابات»:

جمهوری برای سهیم کردن مردم در قدرت تشکیل شد/ دولت پاسخگو از فساد جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۲۱۸

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمهوری برای سهیم کردن مردم در قدرت تشکیل شد؛ برخلاف دوره مشروطه و زمان شاهنشاهی، ولی فقیه شخص حقیقی نیست و حقوقی است و هیچ مقامی مستقل از رای مردم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی در نشست «دانشگاه و انتخابات» درباره این‌که چرا منافع ملی را نمی‌شناسیم، گفت: اساسا منافع ملی را تعریف نمی‌کنیم ونسبت‌هایش را مشخص نمی‌کنیم، ما فردگرا هستیم و جدیدا هم فردگرا تر شدیم.

وی ادامه داد: جمهوری برای سهیم کردن مردم در قدرت تشکیل شد؛ برخلاف دوره مشروطه و زمان شاهنشاهی، ولی فقیه شخص حقیقی نیست و حقوقی است و هیچ مقامی مستقل از رای مردم نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود:  البته تلقی‌های وجود دارد که شخص محوری در بعضی از احکام وجود دارد مانند ستاد اجرایی، درحالی که این اقتضای جمهوری اسلامی نیست و این یک انحراف است و ما نهادهای داریم که خارج از وظیفه عمل می‌کند.

وی بیان کرد: رهبری که رکن نظام است و اجرای قانون نباید منوط به فردی باشد که نظارت بر حسن اجرای قانون باشد.

صادقی درباره این‌ گفته می‌شود رئیس جمهور تدارکارتچی است، گفت: نمی‌دانم کی این اصطلاح گفته شد، اتفاقا دولت آقای خاتمی نمونه‌ای است که رئیس جمهور تداکارتچی نیست و کاملا مشهود است.

وی تاکید کرد: دولت خاتمی با دولت دوره بعدش کاملا تفاوت دارد. حتی همین دولت روحانی با تمام نقدها کار بزرگ انجام داد و ۶ قطعنامه بالای سر ما بود و از حالت بحران خارج شدیم. من هم معتقدم دولت اگر توانمند باشد و در مقابل مردم پاسخگو باشد و شفافیت را از خودش شروع کند کار بزرگ انجام داده است.

وی تاکید  کرد: بخش ناکارآمدی و فساد در خود قوه مجریه است و اگر پاسخ دهد، از فساد جلوگیری خواهد شد. مهم‌تر از اشخاص برنامه‌ها است امروز در آستانه نوشتن برنامه هفتم هستیم دولت باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز