خبرگزاری کار ایران

جهانگیری مصوبه تخصیص اعتبار پیشگیری از تنش آبی در تبریز را ابلاغ کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۸۶۸

معاون اول رییس جمهوری مصوبات تخصیص اعتبار برای تأمین سرمایه اولیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، اصلاحیه مصوبه تخصیص اعتبار برای پیشگیری از تنش آبی در تبریز، ثبت نشان رضایت دارنده کارت ملی به اهدای عضو در صورت فوت یا مرگ مغزی به علت تصادفات رانندگی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری اصلاحیه صورت گرفته در تصویب‌نامه مربوط به تخصیص اعتبار برای پیشگیری از تنش آبی و مدیریت خشکسالی در تبریز را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهوری و به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت، تصویب‌نامه مربوط به اختصاص اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از تنش آبی و مدیریت خشکسالی در تبریز را اصلاح کرد.

براساس این اصلاحیه، مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای برای پیشگیری از موضوع فوق، از طریق اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، پروژه حفر (۳۰) حلقه چاه در نهند و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره (۵) آبرسانی زرینه رود به تبریز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مزبور قرار می‌گیرد.

ابلاغ مصوبه تخصیص اعتبار برای تأمین سرمایه اولیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

معاون اول رییس جمهوری همچنین تصویب‌نامه مربوط به اختصاص اعتبار به منظور تأمین سرمایه اولیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور، با تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای برای تأمین سرمایه اولیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان موافقت کرد.

بر این اساس، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

ثبت نشان رضایت دارنده کارت ملی به اهدای عضو در صورت فوت یا مرگ مغزی به علت تصادفات رانندگی

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه موضوع ثبت نشان رضایت دارنده کارت ملی به اهدای عضو در صورت فوت یا مرگ مغزی به علت تصادفات رانندگی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ باتوجه به اهمیت نجات جان افراد نیازمند عضو و در نتیجه ارتقاء سلامت و امید جامعه و نیز ایجاد ظرفیت تبلیغ و تشویق افراد جامعه به موضوع اهدا عضو، با پیشنهاد وزارت کشور و انجمن اهدای عضو مبنی بر ثبت نشان رضایت دارنده کارت ملی به اهدای عضو در صورت فوت یا مرگ مغزی به علت تصادفات رانندگی موافقت کرد.

براساس این تصمیم، سازمان ثبت احوال کشور مکلف است با اعلام رضایت به اهدای عضو دارندگان کارت ملی بالای ۱۸ سال سن، نسبت به درج مشخصه‌ای مبنی بر رضایت به اهدای اعضای سالم دارنده کارت ملی در صورت فوت یا مسلم شدن مرگ مغزی وی اقدام کند. البته انتخاب گزینه تمایل به اهدای عضو، در حکم وصیت نامه نمی باشد و رضایت اولیای دم پس از مرگ مغزی برای اهدای عضو ضروری است.

افزون بر این، همزمان با انتخاب گزینه تمایل به اهدای عضو، اطلاعات مورد نیاز متقاضی برای پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه مرکزی ایران و سازمان نظام وظیفه، جهت درج این رضایت در گواهینامه رانندگی، پرونده الکترونیک سلامت، بیمه شخص ثالث و دفترچه بیمه تامین اجتماعی متقاضی ارسال می‌شود.

ضمنا نحوه اقدام و هماهنگی تشکل‌های فعال در این حوزه با سازمان ثبت احوال کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط، مطابق دستورالعملی است که توسط وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز