خبرگزاری کار ایران

قالیباف در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس امت دولت کویت؛

درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۳۳

رئیس مجلس تاکید کرد: امروزه درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در روند گفتگوهای تلفنی با روسای مجالس کشورهای اسلامی، با مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس امت دولت کویت پیرامون  جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و فلسطین  به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی،  افسارگسیختگی بی حد و حصر رژیم صهیونستی را در سایه حمایت های آمریکا مورد انتقاد قرار داد و گفت: «امروزه درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است». ایشان همچنین گفت: «در شرایطی که در این بخش از  سرزمین اسلامی فجیع ترین و دردناک ترین جنایات بشری در حال انجام است، سکوت جوامع بین المللی، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل جای شگفتی دارد».

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن شدید بمباران شبانه روزی غزه و کشتار مردم در کرانه تصریح کرد: « جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را بر نمی تابد و ضرورت دارد تا همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند.»

در ادامه این گفتگوی تلفنی، قالیباف خواستار تقویت روابط در حوزه های مختلف  به ویژه پارلمانی با دولت کویت شد و از توسعه مناسبات و مبادلات با این  کشور دوست، مسلمان و همسایه استقبال کرد.

مرزوق علی الغانم، رئیس مجلس امت دولت کویت نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به روابط فیمابین گفت: «تعاملات و مبادلات دولت کویت با جمهوری اسلامی ایران همواره ممتاز بوده است».

وی همچنین اظهار داشت: «دولت کویت از افزایش و ارتقاء روابط  دو کشور و تلاش در جهت گسترش و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند». 

الغانم  اتفاقات اخیر در نوار غزه و فلسطین را جنایت نسبت به مسلمانان این منطقه دانست و تأکید کرد: « وحشتناک ترین جنایات علیه برادران فلسطینی ما در حال رقم خوردن است و حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست ها واجب شرعی، انسانی، اسلامی و اخلاقی است». 

رئیس مجلس امت دولت کویت تأکید کرد: « دولت و ملت کویت موافق برگزاری هرگونه نشست و  ابتکار پارلمانی در حمایت از مردم فلسطین است».  

مرزوق علی الغانم در پایان این دیدار، حمایت گسترده کشورهای اسلامی را نسبت به کشتار مسلمانان فلسطین خواستار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز