خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای مجالس پاکستان و ایران درباره موضوع فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۵۴

رئیس مجلس ملی پاکستان روز سه شنبه در تماس تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه قوی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و نقش کلیدی برای حل مسائل مسلمانان، بر لزوم یکصدایی برای فلسطین و علیه تهاجم رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه ریاست پارلمان ملی پاکستان روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسد قیصر» طی رایزنی تلفنی با «محمدباقر قالیباف» همتای ایرانی خود آخرین تحولات مربوط به فلسطین و تداوم حملات رژیم اشغاگرد صهیونیستی به نوارغزه را بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس مجلس پاکستان با محکوم کردن حملات اسرائیل در غزه، بر لزوم یکصدایی جهان اسلام علیه فلسطین به ویژه موضع گیری علیه اقدامات ضدانسانی رژیم نامشروع صهیونیستی تاکید کرد.

وی، رئیس مجلس شورای اسلامی را در جریان تصویب قطعنامه نمایندگان مجلس پاکستان در حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی قرار داد و افزود: ما سکوت نهادهای جهانی به ویژه سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشری در قبال ظلم و تجاوز به غزه و کشتار مردم فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم.

اسد قیصر افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهمی در جهان اسلام برخوردار است و نقش کلیدی را برای کمک به حل مسائل پیش روی امت اسلامی ایفا می‌کند.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا راهبرد مشترک و موثری را برای حل چالش‌های پیش روی ملل مسلمان تهیه و ابتکارات خود را در این خصوص ارائه دهند.

به نقل از بیانیه دبیرخانه پارلمان ملی پاکستان، رئیس مجلس این کشور از محمدباقر قالیباف برای شرکت در نشست آتی روسای مجالس پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در اسلام‌آباد دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران خواستار اجتماع و نگاه مشترک امت اسلامی برای حل مساله فلسطین شد و بر تعهد تهران برای نقش آفرینی در این زمینه و کمک به حل چالش‌های پیش روی ملل اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز