خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ بررسی کرد؛

احتمال افزایش صادرات نفت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۹۵

بلومبرگ در تحلیلی به احتمال افزایش صادرات نفت ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، ایران در حال آماده سازی افزایش فروش جهانی نفت است زیرا مذاکرات برای لغو تحریم‌های ایالات متحده نشانه‌هایی از پیشرفت را نشان می دهد. با این حال حتی اگر توافقی انجام شود، جریان نفت خام اضافی به بازار ممکن است تدریجی باشد.

مقامات گفتند که شرکت ملی نفت ایران که تحت کنترل دولت است زمینه‌های نفتی  و ارتباط با مشتری را آماده می‌کند؛ بنابراین در صورت  توافق می تواند صادرات را افزایش دهد. طبق خوش‌بینانه‌ترین برآوردها، این کشور می‌تواند در کمتر از سه ماه به تولید تقریباً ۴ میلیون بشکه در روز قبل از تحریم بازگردد.

هر توافق نامه‌ای باید دامنه موانع ایالات متحده در تجارت، حمل و نقل و بیمه مربوط به نهادهای ایرانی را به طور کامل از بین ببرد. به گفته محمدعلی خطیبی، یک مقام سابق اوپک، حتی در این صورت ممکن است خریداران تمایلی به این موضوع نداشته باشند.

خطیبی، نماینده سابق اوپک در ایران در مصاحبه ای گفت: "بازگشت ما ممکن است یک روند تدریجی باشد تا سریع و ناگهانی - این بازگشت یک شبه نمی تواند اتفاق بیفتد." وی گفت که این تا حدی به دلیل شیوع ویروس کرونا است که "به میزان قابل توجهی به تقاضا آسیب رسانده است."

سرعت بازگشت ایران ممکن است برای بازار نفت بسیار مهم باشد. در حالی که با توزیع واکسن و بازگشایی اقتصادهای بزرگ، مصرف سوخت در حال بازگشت است اما با شیوع ویروس جدید همچنان بازار کم تقاضا است. 

دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی که در حال حاضر از طریق دولت‌های واسطه در وین در حال مذاکره هستند، از احتمال دستیابی به توافق خبر داده‌اند.

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جو بایدن در ژانویه، تهران  نفت خام بیشتری را به خریداران جسور چینی می فرستد. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تولید ایران تقریباً ۲۰٪ در سال جاری افزایش یافته و به ۲.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز