خبرگزاری کار ایران

ظریف با همتای ایتالیایی خود دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۴۵۷

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ایتالیایی خود دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف که روز گذشته در ادامه تور اروپایی خود وارد ایتالیا شده بود؛ با لویی گی دی مایو، وزیر امورخارجه و همکاری‌های بین المللی این کشور دیدار کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر همکاری های دو جانبه در حوزه های سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی و با توجه به روابط تاریخی مردمی دو کشور و روابط ١۶٠  ساله دو دولت، به ظرفیت های موجود درحوزه همکاری های اقتصادی خصوصا بخش‌های خصوصی و شرکت های کوچک و متوسط اشاره و با توجه به دیدگاه مثبت موجود در افکار عمومی کشورمان برای همکاری با طرف های ایتالیایی بر ضرورت رفع موانع و ایجاد آمادگی برای از سرگیری ارتباطات بخش های اقتصادی به نفع روابط دو کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین در این دیدار با توجه به نشست اضطراری مجازی روز گذشته وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی و محکومیت شدید اقدامات نژاد پرستانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در حق مردم سرزمین های اشغالی و غزه و همچنین نشست با رهبران گروه های فلسطینی مقیم دمشق، به تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری رفراندوم با حضور همه فلسطینیان از هر دین و آئین  در این خصوص را تشریح و یکبار دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی در حملات ددمنشانه به مردم فلسطین را محکوم کرد.

موضوعات مربوط به همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و ترتیبات منطقه ای توسط کشورهای این حوزه،  مسائل مربوط به یمن، افغانستان، عراق و آخرین تحولات مرتبط با گفتگو های وین از دیگر محور های مورد گفتگو و تبادل نظر از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

لویی جی دی مایو وزیر امورخارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا نیز در این دیدار تمایل کشورش برای گسترش همکاریهای دوجانبه با کشورمان، بخصوص در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن حمایت از اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها، خواستار تبادل نظر و مشورتهای فعال با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل مهم منطقه ای و بین المللی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز