خبرگزاری کار ایران

نادری:

۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در شهر تهران تایید صلاحیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۶۵۳

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران از تایید صلاحیت ۹۰درصد داوطلبان انتخابات شوراها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد نادری در جمع خبرنگاران با اعلام آمار آخرین وضعیت بررسی صلاحیت های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها در شهر تهران گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت داوطلبان در شهر تهران، ۹۰درصد افراد تایید صلاحیت شده و امکان ورود به عرصه رقابت برای شورای شهر تهران دارند.

وی با تشریح روند بررسی شکایات توسط هیات نظارت شهر تهران افزود: از مجموع ۲۶۰۰ داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، در مرحله اول بررسی‌ها مجموعا تعداد ۴۸۲ نفر توسط هیات اجرایی و هیات نظارت رد صلاحیت شدند که پس از اعلام شکایات این تعداد از افراد و ارایه مدارک تکمیلی، طی بررسی مجدد در مرحله دوم توسط هیات نظارت شهر تهران، تعداد ۲۰۰ نفر از این افراد تایید صلاحیت شده و به عرصه رقابت انتخاباتی بازگشتند.

نادری با ابراز خرسندی از افزایش تعداد تایید صلاحیت‌ها پس از مرحله دوم بررسی هیات نظارت در شهر تهران اظهار داشت: با آگاه‌سازی مناسب و اطلاع رسانی همگانی که برای داوطلبان در شهر تهران صورت گرفت، بسیاری از افراد نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام کردند و عوامل اجرایی هیات نظارت نیز با وسواس فزاینده نسبت به حق الناس تک تک داوطلبان، جزییات کامل وضعیت هر فرد را مورد بررسی دقیق قرار داده و همین امر موجب افزایش آمار تاییدصلاحیت‌ها نسبت به مرحله اول بررسی ها گردید.

وی افزود: خدا را شاهد میگیریم که طی ۱۰ روز اخیر، همکاران من در هیات‌های نظارت استان تهران بصورت شبانه روزی فعالیت کردند و با بررسی جز به جز مدارک و استعلامات، پرونده یکایک داوطلبانی را که ثبت شکایت کرده بودند بررسی شد و نتیجه این دقت نظر و وسواس در حق الناس توسط اعضای هیات‌های نظارت منجر به این شد که در شهر تهران تعداد زیادی از افرادی  که در مرحله اول به دلایل مختلفی ازجمله نقص در مدارک، عدم استعفا از پست‌ها و مسئولیت‌های رسمی که باید طبق قانون از آن کناره گیری می‌کردند و سایر دلایل طبق مفاد قانون انتخابات شوراها، پرونده‌شان مورد بازنگری قرار گرفته و تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات نظارت استان تهران تصریح کرد: با توجه به حساسیت حداکثری که نسبت به حقوق کلیه داوطلبان در قانون انتخابات لحاظ شده است، فرصت دیگر برای کلیه داوطلبانی که طی دو مرحله قبلی صلاحیت آنها تایید نشده است وجود دارد تا با مراجعه به فرمانداری نسبت به اعلام شکایت مجدد و درخواست بازنگری در پرونده خود را ثبت کنند.

وی در پایان گفت: کلیه داوطلبانی که می‌خواهند وضعیت آنها برای نوبت سوم مورد بررسی قرار گیرد، می‌توانند از فردا مورخ ۲۶اردیبهشت‌ماه به مدت ۴ روز نسبت به ثبت درخواست و اعلام شکایت خود اقدام کنند. این مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها طی مدت ۱۴ روز پس از پایان مهلت قانونی اعلام شکایات صورت می‌گیرد و نتیجه نهایی وضعیت این افراد در مورخ ۱۶خردادماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز