خبرگزاری کار ایران

عباسی بعد از ثبت‌نام در انتخابات:

رد صلاحیت نخواهم شد/ نیامده‌ام با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۹۴۸

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت‌های داخلی و دیپلماسی فعال گفت‌و‌گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعال و پیگیری نظریه مقاومت توام با نظریه میدان و گفت‌و‌گو داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون عباسی در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است. کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات و قطب‌بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در این زمان ما به یک قدرت منطقه‌ای و نوظهور تبدیل شده‌ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوزیکی و دفاعی است که داریم اما از نظر اقتصادی و مسائل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن‌سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم. 

وی گفت: در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت‌های داخلی و دیپلماسی فعال و گفت‌و‌گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت‌و‌گو باشیم. برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی تاثیرگذار باشیم نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم. دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد و ارتباط تنگاتنگی را با مجلس خواهیم داشت. دولت آینده با مشورت مجلس از حضور نخبگان استفاده خواهد کرد و از بخش خصوصی به طور جدی استفاده خواهد کرد.  در این میان از ظرفیت مجلس و دولت و بخش خصوصی، اصناف و سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد برای عبور از این برهه استفاده خواهیم کرد. 

عباسی گفت: ما نیاز به بازطراحی سیستم و سازکار دولت داریم باید آزادی را از انحصار خارج کنیم.  ما باید همدل و همراه باشیم و در چارچوب قانون اساسی و تلاش کنیم همه علایق و سلایق سیاسی در چارچوب نظام برای حل مشکلات کشور بیشتر از گذشته وارد عرصه شوند به مردم ایران اطمینان کنیم، مردم شایسته عزت بیشتری هستند.

وی گفت: من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم. من همراه سایر داوطلبان هستم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان تایید کند با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی این جانب اگر جزء افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم فرصت دارم که حرف‌های خود را بزنم. نفع و ضرر اینجا معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

وی درباره احراز صلاحیت خود گفت: صلاحیت من رد نخواهم شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود.  این به تشخیص شورای نگهبان براساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می‌کنم و نظرات‌شان را به گوش مردم می‌رسانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز