خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور:

ثبت نام ۱۳۰ داوطلب تا پایان روز دوم/ ضرورتی برای تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد/ یکی از نامزدها روز گذشته پروتکل‌‌ها را نقض کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۷۲۷

رئیس ستاد انتخابات از روند ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال عرف با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از روند ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد. 

وی ضمن بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: روند ثبت‌نام درحال انجام است، تا دیروز ۱۳۰ کاندیدا ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از ظرفیت مواد قانونی استفاده می‌کنیم. کلیه داوطلبانی که علاقه مند هستند ذیل ماده ۵۹ همه مدارک‌شان را در اختیار ما قرار می‌دهند و ماهم دست آخر آن را به شورای نگهبان تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در شرایط بیماری کرونا هستیم، وزیر کشور رئیس ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا است بنابراین در وزارت کشور باید پروتکل‌‌ها را رعایت کنیم، اما روز گذشته شاهد بودیم یکی از داوطلبان رعایت نکرد. 

عرف گفت: داوطلبان حداکثر دو همراه باید داشته باشد و از کسانی که این موضوع را رعایت کردند تشکر می‌کنم اما دواطلبی که بیش از حد با خود همراه می‌آورد و در اطراف وزارت خانه جمعیت قابل توجهی را جمع می‌کند به عنوان مسئولیت اجتماعی باید این موارد را گوشزد کنیم.

وی خاطر نشان کرد اگر این افراد پروتکل ها را رعایت نکنند چه توقعی از سایرین می رود؟ چهل کاربر در ده ساعت فعالیت می کنند که اگر این ها بیمار شوند مشخص نیست چه اتفاقی می افتاد. 

وی در مورد تمدید مدت زمان ثبت نام انتخابات گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام شده  همان فرجه زمانی پنج روز در ده ساعت خواهد بود و ضرورتی برای تمدید وجود ندارد اما در صورتی که به جمع بندی رسیدیم ممکن است تغییر ایجاد شود. 

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد اینکه آیا مصوبه شورای نگهبان را وزارت کشور اجرا می کند یا  توافقی صورت گرفته است؟ گفت: طبق ماده ۵۹که در اطلاعیه شماره ۱۴اعلام شده است همه داوطلبین همه مدارک مستدل را باید در اختیار قرار دهند. ما همه مدارک را جمع می کنیم و در پایان ۵روز تحویل شورای نگهبان میدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز