خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا؛

احمدی‌نژاد نسبت به ادعاهایش باید پاسخگو باشد/ بروز برخی رفتارها از یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عجیب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۶۹۸

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور سابق، گفت: انتخابات فرآیند و قاعده خاص خودش را دارد که در قانون اساسی، قوانین عادی و قانون انتخابات مشخص شده است. ایشان اصلا در جایگاهی نیست که بگوید من انتخابات را تایید می‌کنم یا نمی‌کنم.

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص حواشی ثبت‌نام محمود احمدی‌‌نژاد و اظهارات وی در وزارت کشور گفت: در بحث ثبت‌نام آقای احمدی‌نژاد اشکالی وارد نیست، هرکسی می‌تواند براساس قانون ثبت نام کند و حق شهروندی افراد است. اما اینکه ایشان می‌گوید من انتخابات را تایید نمی‌کنم خب قرار نیست که ایشان انتخابات را تایید کند.

وی افزود: انتخابات فرآیند و قاعده خاص خودش را دارد که در قانون اساسی، قوانین عادی و قانون انتخابات مشخص شده است. ایشان اصلا در جایگاهی نیست که بگوید من انتخابات را تایید می‌کنم یا نمی‌کنم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اما اینکه ایشان آمده ثبت نام کرده و حرف‌هایی را مطرح کرده‌اند، به عقیده من باید مورد رسیدگی قرار گیرد. به ویژه مطالب و حرف هایی که ایشان طی یکسال اخیر مطرح می‌کند. چرا که اولا با توجه به تصدی ۸ ساله مقام ریاست جمهوری توسط آقای احمدی‌نژاد، خود باید قبل از همه پاسخگو باشد که اگر این حرف‌ها درست است چرا ایشان در زمان مسئولیت عکس‌العمل نشان نداده است.

وی افزود: ایشان نکاتی را در مورد مسائل مختلف به‌خصوص در دوره خودش و اتفاقاتی که در کشور رقم می‌خورده، مطرح کرده که باید رسیدگی شود به این ادعاها و حتما خودش هم باید نسبت به آن‌ها پاسخگو باشد.

نماینده تهران در مجلس دهم، در پایان با تاکید بر اینکه از مشاهده رفتارهای عجیب از احمدی‌نژاد نباید تعجب کرد، اظهار داشت: در بحث کاندیداتوری هم اینکه به صحنه آمده و خود را عرضه کرده مساله خاصی نیست و باید از نظر قانونی مانند همه کاندیداها رسیدگی شود که در این زمینه شورای نگهبان براساس قانون نسبت به ایشان تصمیم‌گیری خواهد کرد. اما اینکه فردی که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور آمده و در همان وزارت کشور هنوز مهر ثبت‌نامش خشک نشده می‌گوید «اگر من نباشم و تایید نشوم، انتخابات را تایید نمی‌کنم.»؛ یکی از اتفاقات بسیار عجیب است که البته درسابقه رفتاری آقای احمدی نژاد این رفتارها مسبوق به سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز