خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت حوادث اخیر افغانستان و فلسطین اشغالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۶۳۱

​مجمع روحانیون مبارز به مناسبت حوادث اخیر کشور همسایه افغانستان و فلسطین اشغالی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

در این روزها که جهان اسلام باید خود را آماده برگزاری جشن عید بزرگ اسلامی کند و عید فطر را گرامی دارد با کمال تأسف و با اندوه فراوان شاهد صحنه های خونباری است که جهل و تحجر از یک سو  و قساوت و توحش از دیگر سو، عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرده است  . 

 در افغانستان جهل و خرافه در لباس دین هر روز به نوعی فاجعه به بار می آورد که آخرین مورد آن کشتار هولناک و وحشیانه جمع زیادی  دختران خرد سال و نوجوان  در مدرسه ایی در شهر کابل است ، این مدعیان دینداری که نه تنها از دین خدا که از انسانیت نیز فرسنگ ها فاصله دارند چه بسا بازیچه دست کسانی هستند که نه تنها جان مسلمانان که جان هیچ انسانی برای آنان ارزش ندارد ، کسانی که تنها به منافع مادی خود و قدرتی که ضامن تأمین این منافع نامشروع و حراست از آن باشد می اندیشند .

این جهل و خرافه در لباس دین و خود شیفتگی این جاهلان بی آزرم به آنچه خود باور دارند و سرکوب و نابود کردن کسانی که جز به آن باورها می اندیشند نه تنها در افغانستان که در جای جای کشورهای اسلامی در گذشته حضور داشته و امروز در حال گسترش است که عالمان دین و آگاه به زمان باید  به علاج و به پیشگری از آن بپا خیزند . 

همزمان با فاجعه افغانستان  رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین  دراوج قساوت و وحشیگری انسان های مظلوم را می کشد و فلسطینیان را در مسجد الاقصی به خاک و خون می کشد و این جنایت بشری به دست رژیمی انجام می گیرد که مورد حمایت  دولت های مدعی حقوق بشر و دموکراسی است .

فلسطین و صاحبان اصلی آن و مسجد الاقصی زیر چکمه اشغالگران لگد مال می شود در حالی که سران کشورهای اسلامی نه تنها در پی اقدامی مؤثّر برای جلوگیری از این جنایات نیستند که برخی از آن ها در مسیر عادی سازی روابط خود با این رژیم غاصبند.

مقاومت و پایداری مردمی که هدف حملات بی رحمانه سربازان صهیونیست ها هستند و حس وفاداری رشک بر انگیز  آنان نسبت به سر زمینشان بویژه به مسجد الاقصی نشان می دهد که اگر کشور های اسلامی کمک های لازم را به آنان برسانند و دست دوستی به آدمکشان بی رحم ندهند خود آن مردم با مقاومتشان می توانند این رژیم سفاک را به زانو در آورند و ما با همه وجود آرزو می کنیم که جهان روزی شاهد چنین پیروزی آسمانی باشد.

خداوندا تو این مردم مظلوم را بر اشغالگران غاصب پیروز و غالب بفرما. 

مجمع روحانیون مبارز این جنایات را در افغانستان محکوم می کند و با مردم ستم زده این کشور همسایه بویژه با خانواده های داغدار حادثه اخیر صمیمانه ابراز همدردی می نماید و نیز اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین و اهانت این آدمکشان به مسجد الاقصی را به شدت محکوم می کند و پیروزی صاحبان اصلی این سرزمین و نابودی اشغالگران صهیونیست را از خداوند مسئلت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز